وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: طالبان درباره امنیت سفارت مسکو و دیگر سفارتخانه‌ها در افغانستان ضمانت داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد طالبان امنیت سفارت روسیه و دیگر سفارتخانه‌ها در افغانستان را تضمین می‌کند.

فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز اعلام کرد: روسیه قصد ندارد سفارتش در کابل را تخلیه کند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان امروز (یکشنبه) به خبرگزاری تاس گفت: ما روابط خوبی با روسیه داریم و سیاست ما به طور کلی تضمین شرایط ایمن برای عملکرد سفارت روسیه و دیگر سفارتخانه‌ها در کابل است.

پیش از این، برخی منابع آمریکایی مطلع نیز از انتقال کارکنان و دیپلمات‌های سفارت آمریکا در افغانستان به فرودگاه کابل با نزدیک‌شدن طالبان به این شهر خبر دادند.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد طالبان ورود به کابل را از همه طرف ها آغاز کرده است.

بر اساس آخرین تحولات در افغانستان، نیروهای طالبان کنترل منطقه بگرام در شمال کابل، پایتخت افغانستان را به دست گرفتند. یک منبع امنیتی در افغانستان اعلام کرد درگیری‌های شدیدی بین نیروهای دولتی و افراد طالبان در اطراف پایگاه هوایی بگرام در شمال کابل ادامه دارد.

سخنگوی طالبان افغانستان اعلام کرده این گروه هنوز تصمیمی برای تسلط بر کابل، پایتخت افغانستان اتخاذ نکرده است و تصمیم جداگانه بعدا اتخاذ خواهد شد.

یکی از سران طالبان اعلام کرد این گروه از جنگجویان خود خواست از خشونت در کابل خودداری کنند و به جنگجویان خود دستور داد به هر کسی که می خواهد از کابل خارج شود، اجازه دهند با امنیت پایتخت افغانستان را ترک کنند.

خبرها حاکی از آن است که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان قصد ترک کشور را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
آقایان چرا طالبان را تطهیر می کنید ضربه این ساده انگاری را در ایند ه خواهید خورد
آخرین اخبار