سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان محدودیت‌های پیش بینی شده در حوزه فعالیت صنوف، ادارات و دیگر مراکز را در استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهرداد نادری ، فرسخنگوی ستاد مقابله بادکرونا استان همدان گفت:طبق مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه کرونا و ابلاغ آن به استانداری ها، ورود خودرو‌های شخصی غیربومی به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است.

او اظهار داشت: به منظور تقویت ضمانت اجرایی این محدودیت، جریمه متخلفانی که به مناطق نارنجی و قرمز وارد می‌شوند به صورت یکسان به ۲ میلیون تومان افزایش یافته و توسط ناجا اعمال و وصول می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت: صدور هر گونه مجوز تردد بین استانی در محدوده زمانی مورد تصویب ستاد کرونا ممنوع است و مجوز‌های صادره نیز تا پایان اعمال محدودیت ها، فاقد اعتبار است.

نادری فر افزود: در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی نیز فعالیت همه سینماها، تئاترها، موزه‌ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، کتابخانه ها، مراکز آموزشی از جمله فنی و حرفه ای، آموزشگاه‌های آزاد، آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی تعطیل است.

او ادامه داد: فعالیت ادارات و کارکنان دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های غیرضروری موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران نیز تعطیل است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان  بیان کرد: طبق طرح جامع هوشمند باید نیرو‌های شرکت آب و فاضلاب، گاز، مخابرات، برق، اورژانس، بیمارستان ها، نیرو‌های نظامی و انتطامی، هلال احمر در سر کار حضور داشته باشند و سایر ادارات و دستگاه‌های ارایه دهنده خدمات ضروری تنها با یک سوم نیرو در محل کار حاضر شوند.

نادری فر گفت: همه صنوف به جز مشاغل گروه یک که در طرح جامع مدیریت هوشمند در نظر گرفته شده تعطیل هستند.

او ادامه داد: با توجه به نقض آشکار شیوه نامه های بهداشتی از سوی برخی از هیات‌های مذهبی در چند روز گذشته و تاثیر منفی این اقدام در فضای روانی جامعه و نیز قدرت انتشار بسیار بالای سویه ویروس کرونا دلتا، برگزاری مراسم در اماکن سربسته با هر ارتفاعی ممنوع شده و دسته روی و جابجایی هیات نیز ممنوع است.

سخنگوی ستاد مقابله بادکرونا استان همدان اضافه کرد: فعالیت رستوران ها، قهوه خانه ها، کافی شاپ‌ها به صورت پذیرایی در فضای بسته ممنوع است، اما می‌توانند به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند، همچنین تالار‌های پذیرایی، پاساژ‌ها و بازار‌های سربسته، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی، شهر‌های بازی، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی نیز به طور کلی تعطیل هستند.

به گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی شهرستان‌های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار