نخستین بیمارستان صحرایی هلال احمر در خراسان رضوی راه اندازی شد

نخستین بیمارستان صحرایی هلال احمر با هدف تسریع در امر کمک رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در سبزوار راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: با هدف لبیک به سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه تمام نهاد‌ها بر مسئله کرونا و همچنین دستورات رئیس جمهوری و رئیس جمعیت هلال احمر کشور، بیمارستان صحرایی در محل بیمارستان واسعی سبزوار به ظرفیت بستری ۳۰نفر راه اندازی شد.

او افزود: پس از نخستین جلسه قرارگاه استانی ستاد کرونا در جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی و تصویب ساخت بیمارستان صحرایی، تیم BHCU سبزوار امروز در  مدت سه ساعت این بیمارستان صحرایی را برپا کردند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: هلال احمر خراسان رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون همراه دانشگاه‌های علوم پزشکی با تمام توان و ظرفیت برای مهار کووید۱۹ فعالیت کرده، بطوری که از بدو شیوع ویروس کرونا علاوه بر مراکز غربالگری در سطح همه شعب، دو مرکز هوایی و زمینی خراسان رضوی، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و مرز دوغارون تایباد نسبت به غربالگری، تب سنجی و تشخیص PCR به کلیه مسافران تا هم اکنون ارائه خدمت کرده است.


بیشتر بخوانید



قوسیان مقدم بیان کرد:  ۱۶۵دستگاه کپسول اکسیژن در بانک امانات هلال احمر شعب وجود دارد که ۵۵دستگاه از این کپسول‌ها از سوی  مردم خیر و نوعدوست به هلال احمر اهداء شده است. همچنین ۴۱دستگاه اکسیژن ساز نیز که مبلغ هردستگاه به ارزش ۲۰میلیون تومان است به صورت امانی در همه شعب از بدو ورود منحوس کرونا تا کنون در اختیار  بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه داروخانه هلال احمر به عنوان یکی از مراکز اصلی تامین داروی کرونا در کشور است تا کنون به بیش از ۱۷۰هزار نفر ارائه خدمت کرده است. بانک امانات پزشکی هلال احمر خراسان رضوی با ۳۶۵قلم کالا از قبیل تشک مواج ویلچر مانومتر و دیگر تجهیزات پزشکی در خدمت بیماران کرونایی تا کنون بوده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: در حال رایزنی هستیم در صورت نیاز بیمارستان صحرایی در مشهد نیز راه اندازی شود.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار