منابع خبری از افزایش شمار قربانیان زمین‌لرزه روز گذشته در هائیتی به ۷۲۴ نفر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه از افزایش شمار جانباختگان در زلزله شهرستان «نیپه» هائیتی به ۷۲۴ نفر خبر داد.

این خبرگزاری با بیان آن‌که پیش‌تر شمارقربانیان ۳۰۴ نفر اعلام شده بود، اما اکنون به ۷۲۴ نفر افزایش یافته است، نوشت: «هنوز مشخص نیست این آمار نهایی تلفات زمین‌لرزه روز گذشته باشد یا در ساعات آتی به این میزان افزوده شود.»

ساعاتی پیش اما ایندیپندنت از احتمال وقوع طوفان گرمسیری در هائیتی و آمادگی این کشور برای وقوع طوفان خبر داد. پیش‌بینی می‌شود این طوفان دوشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری هائیتی را تحت تأثیر قرار دهد و بارش و باد شدید می‌تواند تلاش‌ها برای نجات افراد زلزله‌زده را سخت‌تر کند.

پیش‌تر زمانی‌که وزارت دفاع مدنی هائیتی شمار کشته‌شدگان زلزله روز شنبه در این کشور را ۳۰۴ نفر اعلام کرده بود، از افزایش تعداد مجروحان به ۱۸۰۰ نفر نیز خبر داد.

صبح شنبه زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۲ ریشتر در نزدیکی هائیتی روی داد. این زمین‌لرزه در ۴۰ کیلومتری شهر «له کای» جنوبی با ۱۲۵ هزار نفر جمعیت در شهرستان «نیپه» به وقوع پیوسته است. عمق این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری سطح زمین تخمین زده شد.

ساعاتی پیش نیز زلزله دیگری به بزرگی ۵.۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری از سطح زمین، این کشور را لرزاند. در پی وقوع این حوادث، دولت هائیتی یک ماه وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
یه زلزله تو هائیتی اومه و 700 نفر کشته شه // اینجا کرونا روزی 600 نفر میکشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
یه وقتی هم تو انگلیس روزانه 2000 نفر .و تو آمریکا 4000 نفر می کشت و الان هم داره دوباره به همون سمت میره
آخرین اخبار