به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز توسلیزاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه کانون داوری استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضایی باید زندگی را برای مردم آسان کند.
او افزود: یکی از محوریترین برنامههای دادگستری استان کرمانشاه ظرف ۲۳ ماه گذشته، برداشتن فاصله بین دستگاه قضایی و مردم بوده که طی این مدت حدود ۱۳۰ هزار ملاقات حضوری با مردم صورت گرفته است.
توسلی زاده بیان داشت: علاوه بر ملاقاتهای حضوری، ۲ خط تلفنی گویا به شمارههای ۴۱۴۱ و ۰۸۳۳۸۲۱۱۱۷۰ راه اندازی شده که به صورت شبانه روزی درخواست ها، مشکلات و دغدغههای مردم استان را ثبت میکند و توسط مسئول مربوط در دستور رسیدگی قرار میگیرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به مراجعات گسترده مردم به دادگستری گفت: بسیاری از مشکلات مردم در خارج از دادگستری قابل حل و فصل است؛ بویژه اینکه مراجعه به دادگستری زمان بر، هزینه بر و باعث گرفتاریهای بیشتر است و ما باید از ظرفیت ستاد صبر و شعب حل اختلاف استان کمک بگیریم.
او بیان داشت: در میان انبوه پرونده ها، حدود ۱۰ درصد از آنها به جرائم مهمه برمی گردد و ما با این جرائم به شدت برخورد میکنیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: ستاد صبر استان کرمانشاه تاکنون توانسته بیش از ۳۳ هزار پرونده را به سازش بکشاند و در این مسیر از ورود حداقل ۳۰۰ هزار نفر به دادگستری جلوگیری کند.
توسلی زاده در ادامه با تأکید بر نقش مهم کانون داوری در حل اختلافات گفت: در واقع یکی از مهمترین کانونهای مهم در عرصه اجتماعی، کانون داوری استان است.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه یکی از سیاستهای مهم دستگاه قضایی، تلاش برای کاهش ورودی پروندهها به دادگستریها است ادامه داد: از مزایای کانون داوری، میتوان به تخصص داوران، محرمانه بودن و علنی نبودن، سرعت و صرفه اقتصادی ، حذف تشریفات و تکلفات قضاوت در فرآیند داوری، مقید نبودن به زمان اداری، ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان از نوع قضاوت قضات منتخب خودشان، اشاره کرد.
در پایان مراسم، کانون داوری استان کرمانشاه با حضور رئیس کل دادگستری، اعضای کانون داوری و سایر مسئولان مربوطه استانی افتتاح شد.
انتهای پیام/ق