درحال حاضر ۲۰ کودک مبتلا به کرونا با شرایط و حال عمومی نسبتاً بد در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری بستری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد اظهار داشت: طی ۱۸ ماه گذشته سخت‌ترین و بحرانی ترین شرایط را از لحاظ شیوع ویروس کرونا و میزان ابتلا به آن، در کشور و چهارمحال و بختیاری سپری کرده‌ایم.

او افزود: قدرت سرایت پذیری ویروس نوع دلتا ۷۰ درصد بیشتر از نوع انگلیس آن است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به مشخصه‌های ویروس نوع دلتا، ادامه داد: این ویروس در فضای باز هم امکان سرایت دارد و اگر بدون ماسک با فردی که به این بیماری مبتلا است مراوده داشته باشید به دلتا گرفتار می‌شوید.

شیرانی گفت: این ویروس، افرادی را که قبلا به کرونا مبتلا شده بودند، گرفتار می‌کند و همچنین کسانی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند نیز از ابتلا به ویروس نوع دلتا در امان نخواهند بود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه ویروس نوع دلتا جوانان، نوجوانان و کودکان را نیز گرفتار می‌کند، افزود: درحال حاضر ۲۰ کودک مبتلا به کرونا با شرایط و حال عمومی نسبتاً بد در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

شیرانی اضافه کرد: یک سوم افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند بدون علامت و ناقل کرونا هستند و می‌توانند دیگران را هم به این بیماری مبتلا کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: همچنین تست pcr یک سوم افرادی که دچار ویروس نوع دلتا می‌شوند، منفی است و می‌توانند ناقل کرونا باشند.

او اظهار داشت: نقش مردم و خودمراقبتی در مقابل این بیماری بسیار برجسته است و هر شهروند مسئول حفظ سلامتی خود و اطافیانش خواهد بود.

شیرانی با بیان اینکه کرونا از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک تر است، اضافه کرد: سردرد، گلو‌درد، سوزش گلو، آبریزش‌بینی، بدن درد، تعریق، ضعف، خستگی، علائم‌گوارشی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و سرماخوردگی ساده از علائم شاخص ابتلا به کرونا هستند.

او گفت: افرادی که این علائم را دارند باید خود را از سایر افراد خانواده جدا نمایند.

شیرانی افزود: استفاده از تغذیه مناسب به خصوص انواع میوه و سبزیجات، مایعات فراوان، داروهای ضد سرفه گیاهی و داروخانه‌ای بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کروناست.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره ورود ۲۲۰ هزار دوز محموله واکسن‌کرونا به چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: تا‌کنون ۲۰۰ هزار دوز از این واکسن به مردم استان تزریق شده است که از این میزان حدود ۱۶۰ هزار دوز در فاز اول و ۴۰ هزار دوز در فاز دوم به شهروندان تزریق شد.

او ادامه داد: مراکز واکسیناسیون در استان در تعطیلات شش روزه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعال خواهد بود و امیدواریم با مشارکت و همدلی مردم چرخه و زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع و این بیماری ریشه‌کن شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار