رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه از آغاز ثبت نام مهرماه این دانشگاه از بیست و چهارم مرداد تا ۱۳ شهریور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن شرفی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: هفت مرکز علمی کاربردی استان کرمانشاه ظرفیت پذیرش چهار هزار و ۶۳۱ نفر شامل ۲ هزار و ۷۱۸ دانشجو کاردانی و هزار و ۹۰۳ دانشجو کارشناسی را دارد.

او افزود: هدف اصلی این دانشگاه مهارت آموزی و تولید کار است یعنی دانشجویان پس از پایان تحصیل با مهارتی که آموخته اند باید بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.

شرفی بیان داشت: دانشگاه علمی کاربردی استان برای دستگاه‌ها اجرایی، نهادها، اصناف و واحد‌های صنعتی که برای ارتقاء مهارت کارکنان شان نیاز به برگزاری کارگاه و دوره دارند، کلاس‌ها و واحد تک ماده‌ای کوتاه مدت برپا می‌کند و می‌توانند از مدرسان و خبرگان و ظرفیت و زیرساخت‌های مراکز این دانشگاه استفاده کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به شیوع بحران بیماری ویروس کرونا گفت: تمام مدرسان این دانشگاه دُز اول واکسن کرونا را ترزیق کرده اند و منتظر دریافت دُز دوم این واکسن هستند.

شرفی بیان داشت: تا امروز تصمیم بر این است با توجه به دفع نشدن معضل و مشکلات این بیماری منحوس تا مقطع کارشناسی کلاس‌های به صورت غیرحضوری برگزار شود.

او با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها و سامانه‌های الکترونیکی مراکز علمی کاربردی استان برای برگزاری کلاس‌های غیر حضوری آماده است و مشکلات آن‌ها برطرف شده است، ادامه داد: واحد‌های علمی این دانشگاه به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

شرفی در خصوص تزریق واکسن به دانشجویان واحد‌های کاردانی و کارشناسی گفت: هنوز بسیار از آن‌ها دانش آموز هستند انتخاب رشته نکردند و برای تزریق واکسن کرونا به آنان چیزی بیان نشده دوم اینکه هنوز تعداد دانشجویان این دوره‌ها برای دانشگاه هنوز مشخص نیست.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه همچنین از فراخوان برای جذب ۵۶ مدرس برای ۲۹ کد رشته‌های مختلف کاردانی و کارشناسی خبر داد و از مدرسان و متقاضیان خواست برای اطلاع بیشتر به سایت دانشگاه جامعه علمی و کاربردی مراجعه کنند.

شرفی بیان داشت: ترم گذشته پنج مرکز استان در سطح "ب" ارزیابی و ۲ مرکز نیز نیاز به تقویت و تلاش بیشتر ارزیابی شده است.

انتهای پیام/ق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.