دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هم‌اکنون بیش‌از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در مناطق آزاد تعریف شده که بخش خصوصی ۹۵ درصد این پروژه‌ها را انجام می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا مومنی در حاشیه نشست با فعالان بازار و بخش خصوصی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: به حضور و میدان دادن بخش خصوصی در مناطق آزاد باور داریم؛ مناطق آزاد همانطور که از اسمش پیداست منطقه آزاد است و باید به کشور در تولید کالا با مشوق‌های اقتصادی کمک کند.

وی افزود: هم‌اکنون بیش‌از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در مناطق آزاد تعریف شده و بیش‌از ۹۵ درصد آن را بخش خصوصی انجام می‌دهد و مقدار ناچیزی، تنها ۵ درصد را سازمان‌های مناطق آزاد انجام می‌دهند که آن هم در حوزه برق و آب و زیرساخت است.

مومنی تصریح کرد: امسال برای بار سوم است که به منطقه آزاد چابهار سفر می‌کنم؛ ۴۸ مشکل و مانع مطرح شده از سوی فعالین، بازرگانان و تجار از اول سال تاکنون مطرح شده بود با همین بازدید‌های میدانی و حضور در صحنه و پیگیری از ارگان‌ها حل شده و مقدار ناچیزی باقی مانده است و نیازمند آن است در سطح کلان و کشور و در وزارتخانه‌ها پیگیری شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: به شدت نیازمند اصلاح قوانین و مقرارت در بسیاری از حوزه‌ها هستیم تا با اقدامات فراگیر و همگیرایی گسترده تسهیلات لازم برای کار‌های تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.

مومنی خاطرنشان کرد:متاسفانه یکی از مشکلات اصلی ما در مناطق آزاد برداشت سلیقه‌ای از معافیت‌ها و مشوق‌های مناطق است؛ در حوزه مالیات، تجار و سرمایه‌گذاران ما معاف از مالیات هستند، اما با این حال برخی سلیقه‌ای با این موضوع برخورد می‌کنند؛ اصلا فلسفه مناطق آزاد به معافیت‌های آن است و بدون معافیت مناطق آزاد معنا و مفهوم ندارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار