دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درباره انفجار مخزن سوخت در شمال این کشور تأکید کرد باید از آنچه اتفاق افتاده درس گرفت تا از تکرار آن جلوگیری شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنانی در واکنش به انفجار مخزن سوخت در شمال لبنان، اعلام کرد آنچه در عکار اتفاق افتاد برای همه غم‌انگیز و دردناک است.

باید از اتفاق عکار درس گرفت

دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر اینکه «باید درباره شرایط حادثه عکار تحقیقات انجام شود.» گفت: «حزب‌الله مؤسسات و توانایی‌های خود را در خدمت مردم لبنان در عکار قرار داد. باید از آنچه اتفاق افتاده درس گرفت تا از تکرار آن در جا‌های دیگر جلوگیری شود.»

سید حسن نصرالله افزود: «مقامات سیاسی به جای اینکه برای التیام زخم‌ها با هم همکاری کنند، در حال اتهام‌پراکنی، توهین و بهره‌برداری سیاسی هستند. این حادثه باید عامل تعیین کننده‌ای برای افرادی باشد که دولت تشکیل می‌دهند، زیرا این کشور دیگر قدرت ندارد.»

باید یک دولت تشکیل شود

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه «اولین پیام خون شهدا و خانواده‌های آن‌ها این است که ظرف دو یا سه روز دولت تشکیل دهید.» گفت: «دیگر نمی‌توان کشور را تحمل کرد، بنابراین باید یک دولت تشکیل شود و همه باید فداکاری کنند. ما در وضعیت فروپاشی و هرج‌ومرج هستیم و این موضوع می‌تواند به آشوب کامل تبدیل شود.»

مردم لبنان در سرنوشت خود رها شده‌اند

سید حسن نصرالله همچنین با تأکید بر این که «به هر شکل و به هر قیمتی دولت تشکیل دهید و بازی زمان به پایان رسیده است.» افزود: «راه حل رفع مشکل یارانه در تقسیم مسئولیت نیست، بلکه در تشکیل دولت است. ما دچار نقص در قدرت هستیم و اختیار مدیریت بحران را نداریم؛ مردم در سرنوشت خود رها شده‌اند.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «دولت باید در اسرع وقت تشکیل شود و همه باید امکانات مورد نیاز را فراهم کنند. بسیاری از لبنانی‌ها در مسئولیت و آنچه مردم در نتیجه حرص و آز و طمع از آن رنج می‌برند شریک هستند.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: «اکثر شرکت‌ها سوخت‌ها را در انحصار خود قرار داده و برای فروش در بازار سیاه ذخیره می‌کنند. اکثر شرکت‌ها و ایستگاه‌هایی که هیدروکربن‌ها را ذخیره کرده و در انحصار خود دارند به خاطر حرص و طمعشان مسئول هستند.»

هرکس سوخت را قاچاق کند خائن است

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «هرکس انحصار یا قاچاق سوخت به سوریه انجام دهد، خائن و پول آن‌ها پول غیرقانونی است. هرکس سوخت را در بازار سیاه ذخیره کند و بفروشد به اعتماد مردم خیانت کرده است.»

نصرالله گفت: «تصمیم ارتش برای حمله به ایستگاه‌ها، اگرچه دیر بود، اما صاحبان ایستگاه‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرد. ما از کسانی که بنزین در خانه خود ذخیره می‌کنند درخواست می‌کنیم، آنچه شما انجام می‌دهید جنایت است؛ سوخت‌ها ممکن است منفجر شوند و شما شریک قتل شوید. توقیف محموله‌های سوخت در جاده‌ها یک سرقت است و هرکس این کار را بکند دزد است.»

آمریکایی‌ها مسئول همه اتفاقاتی هستند که در لبنان روی می‌دهد

دبیرکل حزب‌الله آمریکایی‌ها را مسئول همه اتفاقاتی دانست که در لبنان روی می‌دهد و افزود: «سفارت آمریکا هرج‌ومرج ها را مدیریت می‌کند. ما قول دادیم، وعده خود را نقض نمی‌کنیم و کشور را در این حالت ترک نمی‌کنیم.»

نصرالله تأکید کرد: «اتاقی وجود دارد که امور جاری را مدیریت می‌کند و هدف قرار دادن نیروگاه‌ها در عراق و لبنان تصادفی نیست. زمان باید فرا برسد و ما برای ساختن کشورمان به مردم، ذهن و سیاست‌های درست خود تکیه کنیم.»

قطعاً از ایران بنزین و گازوئیل وارد می‌کنیم

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: «من به شما اطمینان می‌دهم، ما انشاءالله قطعاً از ایران بنزین و گازوئیل می‌آوریم. در ایران سوخت‌هایی وجود دارد و کشتی‌ها پر شده و منتظر خرید هستند.»

دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد: «ما به شما اطمینان می‌دهیم، انشاءالله که قطعاً بنزین و سوخت دیزل را از ایران خواهیم آورد. روزی که بنزین وارد کشور می‌شود شب نیست، بلکه شب و روز است.»

واشنگتن به دوستان خود خیانت کرده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره اوضاع داخلی افغانستان نیز اعلام کرد: «اگر توافق با طالبان صحیح باشد، این بدان معناست که واشنگتن به دوستان خود خیانت کرده و از پشت چاقو زده است.»

وی افزود: «ما معتقدیم که هر کس از لبنان محافظت کند، مردم لبنان، مقاومت لبنان و ارتش لبنان هستند. پای این بزرگواران از روستا‌های شما کسانی است که از لبنان محافظت می‌کنند.»

آمریکا میلیون‌ها افغان را گرسنه، تشنه و بی‌خانمان رها کرد

سید حسن نصرالله همچنین تأکید کرد: «هرکسی روی ضمانت‌نامه‌های آمریکایی شرط بندی می‌کند، تصویر افغانستان پیش روی او قرار دارد. آن‌ها این کشور را با رهن در خارج از کشور و نابودی بخش‌های کشاورزی و صنعتی ویران کردند.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه «باید صنعت و کشاورزی در لبنان وجود داشته باشد و ما باید به یک کشور مولد تبدیل شویم.» افزود: «ایالات متحده میلیون‌ها افغان را گرسنه، تشنه و بی‌خانمان رها کرد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار