سازمان بسیج دانشجویی قم در اربعین امسال اقدام به اعزام خادمان حسینی از دانشجویان استان قم می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، دانشجو رضا لرستانی، دبیر قرارگاه دانشجویی اربعین  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب  که در دیدار جمعی از موکب‌داران عراقی ، ملت ایران و عراق را دو ملتی که جان و تن آن‌ها به‌سبب ایمان به خداوند متعال و عشق به امام‌حسین (ع) را یکی دانستند، گفت: در جهت نشر فرهنگ ناب اسلامی و بلند عاشورا و اربعین حسینی،قرارگاه شهید علم‌الهدی سازمان بسیج دانشجویی استان قم برای سفر اربعین امسال آماده است  تا دانشجویان استان قم را برای خدمت خادمی حرم مطهر امیرالمؤمنین علی (ع) تا کربلا معلی،حرم حضرت عباس (ع) و امام‌حسین (ع) اعزام نماید.

او افزود: در این سفر با استفاده از امکانات دانشگاه‌ها و با بهره گیری از دانشجویان و اساتید، ستاد اربعین امسال را تشکیل خواهیم داد.

لرستانی ادامه داد:با توجه به ابلاغیه و تمهیدات صورت گرفته در حال تشکیل کمیته‌های ده‌گانه ستاد شامل  کمیته نخبگان اربعین حسینی، شناسایی مواکب استانی، مواکب خدمات بهداشتی استان، مراسم‌ها، خواهران، رسانه و فضای مجازی، نظارت و ارزیابی، بین‌الملل، مالی، محتوایی و آموزش  خادمان هستیم.

او با اشاره به ظرفیت خیران استانی و دانشگاه‌ها و استفاده از تجربیات مسئولان سال گذشته ستاد اربعین دانشجویی عنوان کرد: امسال از رهنمود‌ها و بیانات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و علما پیروی خواهیم کرد؛در این سفر سلامت خادمان از اهمیت بالایی برخوردار است به همین سبب منتظر دستورات ستاد ملی کرونا و رده‌های بالاتر خواهیم ماند.

دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی قم سخنان خود را این‌گونه تصریح بخشید: با توجه به گسترش ویروس منحوس کرونا در ایران و عراق پیگیر تزریق واکسن برای خادمان  دانشجو هستیم؛ برنامه به‌کارگیری خادمان به‌این‌ترتیب است که تعدادی از خادمان در موکب کریمه اهل‌بیت استان قم و برخی دیگر در مواکب ایرانی‌ها در مرز ایلام و  باقی خدام برای ستاد عتبات عالیات کاظمین، نجف و کربلا خدمت رسانی خواهند کرد.

لرستانی با بیان این که این سفر زیارتی مختص دانشجویان دانشگاه‌های قم خواهد بود ،گفت: در حال حاضر ثبت‌نام ۵۰ دانشجو را آغاز شده است و با توجه به تجربیات سال‌های گذشته در صورت علاقه‌مندی بیشتر پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کند؛ اعزام خادمان در بازه زمانی ۹ روزه از ۲۰ شهریور تا ۸ مهرماه و کاروان زائران برادر به‌صورت گروه‌های ۵ نفر و خواهران به صورت  کاروان‌های خانوادگی خواهد بود.

دانشجویان استان قم می‌توانند برای ثبت نام برای خادمی یا زیارت وارد لینک https://survey.porsline.ir/s/rQxZwcY شوند و ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.