درآمد زایی کشاورزان گیلانی با تولید گیاه دارویی آلوئه ورا

کشاورزان گیلانی از ابتدای امسال تا کنون ۹۸۹ تن آلوئه ورا تولید کرده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهر پارسافر، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۲۵ کشاورز گیلانی از ابتدای امسال تا کنون با تولید ۹۸۹ تن آلوئه ورا ۶۵ میلیارد ریال درآمد کسب کرده اند.

او با اشاره به اهمیت تولید این گیاه دارویی افزود: آلوئه ورا بیشتر در شهر‌های فومن، رودبار، املش، تالش، رودسر و  آستانه  کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ هکتار آلوئه ورا در گیلان کشت می‌شود، گفت: سطح زیر کشت این محصول نسبت به مدت مشابه پارسال تقریبا دو برابر شده است.

منوچهر پارسافر با اشاره به اینکه بیشترین سطح کشت متعلق به شهرستان فومن با ۲،۵ هکتار است، افزود: آلوئه ورای تولید شده بیشتر به مصارف دارویی می‌رسد و مقداری از آن نیز به اربیل عراق صادر می‌شود.

او گفت: باتوجه به اهمیت گیاه آلوئه‌ورا و استفاده روز افزون آن در صنایع بهداشتی- درمانی و خوراکی کشت این گیاه در مناطق مستعد و در شرایط گلخانه‌ای در استان توسعه یافته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: اگر صنایع فرواری آلوئه‌ورا در گیلان زیادتر شود، ارزش افزوده بیشتری از تولید این گیاه به فعالان و بهره برداران برمی گردد.

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.