دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها» از برگزاری آنلاین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در اسفندماه ۱۴۰۰ در دانشگاه اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جواد راستی دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها گفت: هفتمین دوره جامع‌ترین رویداد پژوهشی ایران در حوزه بازی‌های رایانه‌ای پنجم و ششم اسفندماه امسال  به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پژوهش در زمینه فناوری‌های سرگرم‌کننده تعاملی و بازی‌های رایانه‌ای به عنوان مهمترین بخش آن، در سال‌های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است، افزود: علاوه بر علاقه محققین به بررسی مزایا و نیز آثار زیانبار بازی‌های رایانه‌ای موجود، در سال‌های اخیر پژوهش‌های هیجان‌انگیزی با مشارکت متخصصین رشته‌های مختلف در زمینه توسعه بازی‌های رایانه‌ای جدید به هدف درمان، آموزش، تبلیغات، ورزش، فرهنگ‌سازی و ... که در یک نگاه کلی سرگرمی‌های جدی (Serious Entertainments) نامیده می‌شوند، انجام گرفته است که مسیری نوین در پژوهش‌های بین‌رشته‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: این رویداد به همت دانشگاه اصفهان با همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با هدف کمک به رشد و توسعه دانش و فناوری‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و انتقال آخرین تجارب و دستاورد‌های پژوهشی علوم انسانی و هنری و فنی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

راستی، حوزه‌های مورد تمرکز این کنفرانس را روانشناسی، جامعه‌شناسی، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، حقوق، اقتصاد، مدیریت، هنر، پزشکی، آموزش و سایر علوم وابسته اعلام کرد و گفت: از بزرگترین شبکه پژوهشی کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای (بیش از ۲۵۰ عضو هیأت علمی و خبره صنعت گیم از داخل و خارج کشور) برای ارزیابی مقالات این کنفرانس استفاده می‌شود.

وی از نمایه شدن مقالات این کنفرانس در ISC و Civilica، خبر داد و گفت: همکاری با مجلات علمی-پژوهشی جهت چاپ نسخه گسترش‌یافته مقالات برتر و امکان ارتباط مستقیم شرکت‌کنندگان با شاخص‌ترین پژوهشگران داخل و خارج کشور از مزایای شرکت در این کنفرانس است.

به گفته دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، نگاه ویژه این دوره از کنفرانس، بازی‌های رایانه‌ای، رویکرد مبتنی بر شواهد (Evidence-based Approach) است که آموزش کودکان و بازی‌های رایانه‌ای، کودکان با نیاز‌های خاص و درمانگری دیجیتال، بازی‌های رایانه‌ای و مدیریت حوادث، کودکان، رژیم مصرف و سواد بازی، اختلالات رفتاری در کودکان، نقش بازی‌های رایانه‌ای در یادگیری مهارت‌های اجتماعی توسط کودکان، بازی‌های رایانه‌ای و مهارت‌های خودمراقبتی، مهارت‌آموزی مفاهیم مالی و کسب و کار در بازی‌های رایانه‌ای، بررسی اثرات جسمی بازی‌های رایانه‌ای بر کودکان، حقوق کودکان در بازی‌های رایانه‌ای، دایه‌گری دیجیتال، سالمندی شاد، سالمندان در نگاه کودکان و ... برخی از محور‌های نگاه ویژه است.

علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس می‌توانند جهت ثبت نام و ارسال مقالات به آدرس http://cgco ۲۰۲۲.ui.ac.ir مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.