بیش از هزار بیمار در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر بیش از هزار بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند، اگر این آمار به بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ بیمار برسد دیگر جوابگوی بیماران نخواهیم بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : متأسفانه وضعیت مناسبی به لحاظ شیوع ویروس کرونا در استان نداریم.

او با اشاره بر بستری بیش از هزار بیمار در مراکز درمانی استان، گفت : در حال حاضر بیمارستان‌های استان لبریز از بیماری است و اگر این آمار به بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ بیمار برسد دیگر جوابگوی بیماران به لحاظ تخت و تجهیزات دارویی نخواهیم بود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: مدت زمان بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا دلتا نسبت به دیگر ویروس‌های قبلی طولانی‌تر است، میانگین مدت زمان ویروس کرونای ووهان تقریبا بین ۵ تا ۶ روز بود، ولی میانگین بستر‌ها در این نوع ویروس جهش‌یافته به ۱۴ روز تغییر کرده و همین عامل سبب پرشدن بیمارستان‌ها شده است.

شاه‌آبادی از هم‌استان‌ها خواست، در تعطیلات پیش روی تاسوعا و عاشورا در منزل بمانند، سرعت شیوع دلتا بسیار بالا است و همه را از کودکان گرفته تا بزرگسالان و سالمندان درگیر و وضعیت بسیار وخیمی را برای بعضی‌ها ایجاد می‌کند.

او افزود: واکسیناسیون به سرعت در استان در حال انجام است، خوشبختانه محموله‌های جدید مرتب وارد استان می‌شود و در ایام تعطیلات هم همکاران در پایگاه‌های تجمیع کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.