رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: بیماران از طریق کلینیک پزشکی از پزشکان مشاوره مجازی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا مدرکیان، رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان با اشاره به فعالیت مطب‌ها در ایام تعطیلات گفت: تعدادی از پزشکان با بیماران خود در ارتباط هستند و بیماران از طریق کلینیک‌های پزشکی از پزشکان مشاوره مجازی دریافت می‌کنند و حتی ویزیت مجازی می‌شوند.


او فعالیت مطب‌ها را در جلوگیری از ازدحام بیمارستان‌ها در ایام تعطیلات مهم دانست و گفت: همچنان از مطب‌ها نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بازدید‌هایی صورت می‌گیرد و امیدواریم با توجه به این تعطیلات تعداد مراجعات به مراکز درمانی نیز کاهش یابد.
مدرکیان با اشاره به اینکه متاسفانه در این پیک از بیماری تعداد بیماران مبتلا به کرونا بالاست و وضعیت نگران‌کننده که شاهد تعداد زیادی از بیماران بدحال هستیم بیان کرد: این بیماری در سنین پایین نیز انتشار پیدا می‌کند و کوتاه بودن دوره نهفتگی بیماری نیز باعث می‌شود علائم زودتر بروز کند و قدرت سرایت بیشتر باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان با تاکید به اینکه امیدواریم با کمک مردم و دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان بیماری کنترل شود گفت: افرادی که تاکنون واکسن نزدند هرچه زودتر اقدام کنند تا ایمنی در جامعه حاصل شود.

او با اشاره به اینکه اگر تعداد افراد واکسینه بیشتر باشد سرعت انتقال بیماری و به دنبال آن فرصت جهش ویروس کمتر و بیماری مدیریت می‌شود یادآورشد: هرچه قدر تعداد افراد واکسینه کمتر شود ویروس میزبان‌های بیشتری را پیدا خواهد کرد و بیماری جهش می‌یابد و ممکن است با سویه‌هایی مواجه شویم که مانند دلتا واکسن گریز باشد و افراد را برای بار دوم به راحتی درگیر کند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار