مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: طی سال گذشته بیش از ۵۰ هزار دستگاه کنتور معیوب گاز در سطح شهر‌های استان تعویض شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار اسماعیلی، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: به منظور بهینه سازی فرآیند توزیع گاز بین مشترکین، طبق یک برنامه زمان بندی شده کنتور‌های خراب در سطح شهر‌های استان تعویض می‌شود و این کار به صورت مداوم انجام می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه ساماندهی کنتور‌های خراب و انشعاب‌های غیرمجاز از اهداف کلان شرکت گاز استان برای رسیدن به وضعیت مطلوب شبکه است، افزود: تعویض کنتور‌های خراب در کاهش مصرف و هدر رفت گاز تأثیر محسوسی دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل این اقدام را در راستای کاهش هدر رفت گاز بسیار موثر توصیف کرد و اظهار داشت: میزان هدر رفت گاز از ۴.۲۵ درصد در سال ۱۳۹۸ به ۳.۹۸ درصد در سال گذشته تقلیل یافته که نشان دهنده اهتمام این شرکت در کاهش میزان هدر رفت گاز طبیعی می‌باشد.

اسماعیلی در رابطه با مهمترین اقدامات انجام یافته در راستای کاهش هدر رفت گاز طبیعی در استان اردبیل سخن گفت و افزود: کالیبراسیون کنتور‌های توربینی صنایع و جایگاه‌های CNG، محاسبه دقیق گاز دریافتی از ایستگاه‌های تقلیل فشار و گاز تحویلی به مشترکین، استفاده از کنتور‌های ارتقاء یافته، تعویض کنتور‌های خراب خانگی و همچنین بازرسی‌های انجام یافته در حوزه سرقت گاز را نمونه‌ای از این اقدامات می‌باشد.

او در ادامه به پیشرفت ۹۰ درصدی در حوزه مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار، صنایع و جایگاه‌های CNG اشاره کرد و گفت: با اخذ تائیدیه‌های لازم در خصوص نصب و راه اندازی نرم افزار‌های مربوطه در آینده‌ای نه چندان دور پروژه مانیتورینگ به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.