مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار؛

تعطیلات ۶ روزه فرصت مناسبی برای قطع زنجیره انتقال کرونا است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار گفت:محدودیت‌های کرونایی فرصت مناسبی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهدی میرادی  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی فرصت مناسبی برای قطع زنجیره انتقال ویروس است گفت: افرادی که علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سردرد و سایر علائم مشابه دارند به هیچ عنوان در مراسم عزاداری شرکت نکنند.

وی گفت: برگزاری مراسم سوگواری در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از الزامات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی بیان کرد: مطابق فرموده مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا، برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) می‌بایست در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار افزود: هم اکنون با توجه به مواجه با گونه دلتا ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیتی دوچندان دارد و باید با دقت و حساسیت انجام شود.

وی ادامه داد: مطابق دستورالمعل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی توزیع نذورات و چای (موکب ها، خیمه‌ها و چادرها) در تمامی استان و شهرستان ممنوع است، ساعت برگزاری مراسم باید محدود باشد و صرفا در اماکن دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود.

میرادی با اشاره به اینکه تعطیلات و اعمال محدودیت‌های ۶ روزه فرصت مناسبی برای قطع زنجیره انتقال کرونا است، تصریح کرد: نباید این تعطیلات فرصتی برای سفر تلقی شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان چابهار گفت: روند فعلی موارد ابتلا و بستری با توجه با غالب بودن دلتا ویروس همچنان صعودی است و از سوی دیگر شاخص رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بسیار کاهش یافته است.

وی تاکید کرد کرد: تعطیلات و محدودیت‌های ۶ روزه در کشور فرصت مناسبی است تا روند انتقال بیماری متوقف شود که لازمه آن ماندن در خانه و عدم تردد‌های غیر ضروری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار افزود: ویروس دلتا با توجه به قدرت سرایت بسیار بالا هم اکنون در بسیاری از استان‌های کشور شیوع پیدا کرده و ویروس غالب شده است، لذا نباید عده‌ای تعطیلات اعمال شده را فرصتی برای سفر رفتن کنند و جان خود و سایر افراد جامعه را به خطر بیندازند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در خصوص فعالیت مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز واکسیناسیون نیز گفت: تمامی مراکز بهداشتی اعم از شهری و روستایی، مراکز درمانی، اورژانس ۱۱۵ و مراکز تجمیعی واکسیناسیون مطابق روال سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

دکتر میرادی با اشاره به تعطیلی ادارات، شرکت‌ها و واحد‌های صنفی در این ایام گفت: در محدودیت‌های اعمال شده برای اصناف، تمامی واحد‌های مراکز تجاری، پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده، و سایر واحد‌های صنفی و صنعتی به جز واحد‌های صنفی گروه شغلی شماره یک، می‌بایست تعطیل و غیر فعال باشند، لذا از همه این عزیزان تقاضا داریم به‌منظور کنترل ویروس کرونا و شکستن زنجیره انتقال بیماری به محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های اعلام شده پایبند باشند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرونا ویروس ، محرم 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار