بامری گفت: بهترین راه برای حل مشکلات بیکاری در چابهار که ظرفیت‌های اشتغالزایی زیادی دارد این است که افراد مهارت بیاموزند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهارگفت: آموزش مهارت‌ها، کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در اشتغالزایی و کاهش محرومیت در شهرستان چابهار دارد و باید مهارت آموزی را به عنوان یک فرهنگ در شهرستان چابهار نهادینه کنیم.

وی افزود: تبلیغات میدانی، معرفی بیشتر مرکز فنی وحرفه‌ای، افزایش رشته‌ها و حرفه‌های آموزشی، معرفی مشاغل مختلف، برگزاری آموزش‌های گذر مهارت توسط مربیان به صورت مجازی، معرفی کارآفرینان و نخبگان مهارتی برگزاری نمایشگاه مجازی، برگزاری مسابقات مهارتی و معرفی بخش خصوصی نقش مهمی در موفق بودن وظایف فنی و حرفه‌ای و اشتغالزایی دارد.

وی بر اقدامات و فعالیت‌ها و برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های تابع وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و بانک‌های عامل برای اجرایی شدن هر چه بهتر مفاد تفاهم‌نامه سازمانی جهت ایجاد اشتغال موثر و پایدار گروه‌های هدف تاکید کرد.

فرماندار چابهار با اشاره به خدمات خوب فنی و حرفه ای، خاطرنشان کرد: ما باید فرصت خدمت به مردم و نظام را قدر بدانیم این فرصت از طلا بالاتر است چراکه برای این عزت و سربلندی نظام شهیدانی تقدیم انقلاب شده است.

بامری تصریح کرد: ما سختی‌ها را پشت سر گذاشته ایم، با توجه به تحریم ها، تخریبها، جنگ به فضل خدا و خون شهدا و امام شهدا و حضور مردم در صحنه روز به روز کشور بالنده‌تر می‌شود لذا امیدواریم با برنامه ریزی مدون دولت جدید این مشکلات حل شود ما مشکلات بزرگتری داشته ایم که به فضل خداوند متعال توانسته ایم حل کنیم.

وی بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای چابهار آنچه در توان داشته است در خصوص زیر ساخت‌های آموزشی، پیگیری تفاهم نامه‌های شهرستانی، استانی و کشوری انجام داده است که به این مرحله رسیده ایم و راه حل هم همین است و انتظار می‌رود سازمان بهزیستی و کمیته امداد به جای توزیع بسته‌های معیشتی، افراد تحت پوشش را جهت گذارندن دوره‌های مهارتی برای توانمند سازی آن‌ها به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی کنند.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار ویژه چابهار بهترین راه حل توانمندسازی افراد را گذراندن دوره‌های مهارتی و ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها هم باید به سمت و سوی رشته‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز صنایع بزرگ شهرستان چابهار بروند و این یک خسران بزرگ است که یک فرد با مدرک دانشگاهی دکترا در جامعه پس از تحصیل به دلیل نداشتن مهارت بیکار باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار