سرهنگ نجفی از استرداد بیش از ۱۳ میلیارد ریال وجوه کسر شده به حساب مالباختگان سایبری در شهرستان دهلران خبرداد.

سرهنگ حسین نجفی جانشین انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: با بکارگیری اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا شعبه شهرستان دهلران در یکسال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد ریال به حساب مالباختگان سایبری مسترد شده است.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا این شهرستان، با انجام یکسری اقدامات فنی، موفق شدند در یکسال گذشته بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال وجوه کسر شده از حساب ۱۹۸ مالباخته سایبری را با هماهنگی مقام قضایی به مالباختگان مسترد کنند.

جانشین انتظامی استان، با اشاره به اینکه بسیاری از مجرمین سایبری خارج از محدوده جغرافیایی و حوزه سرزمینی استان می‌باشند، بیان کرد:متاسفانه تعداد زیادی از پرونده در پلیس فتا دال بر این موضوع دارد که افراد بعلت عدم آگاهی در دام افراد سود جو و فرصت طلب گرفتار شدند. در واقع کلاهبرداران با طراحی صفحات جعلی بعنوان یک فرد مهاجم برای دستیابی به اطلاعات حساس ازجمله نام کاربری، رمزعبور، رمز کارت بانکی و... دست می‌یابند.

سرهنگ نجفی، با بیان اینکه بیشترین جرایم و کشفیات پلیس فتا براساس تعداد و فراوانی وقوع جرم به ترتیب کلاهبرداری رایانه ای، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب شهروندان و... بوده است، عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا در فرآیند کشف پرونده با پیچیدیگی خاصی مواجه هستند، لذا شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.