رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه‌های گذشته به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافته و هم اکنون بیشتر مردم از اقلام بهداشتی و مقابله ای استفاده نمی‌کنند.

حسین زرزا رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اظهار نگرانی از عادی انگاری به وجود آمده در جامعه افزود: طی هفته‌های گذشته، روند صعودی مبتلایان به کرونا در این شهرستان آغاز شده و بی‌توجهی به هشدارهای کادر درمانی مبنی بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تجمع و مراسم‌ خانوادگی افزایش یافته است.ش

وی افزود: ماسک همچنان یکی از عوامل اصلی کاهش انتقال ویروس کرونا در جامعه است و همه مردم برای پیشگیری از این بیماری باید ضمن رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی از آن استفاده کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۲ هزار و ۹۳۶ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده است که هزار و ۵۴۴ نفر مرد و هزار و ۳۹۲ نفر از آنان زن و ۸۷۱ نفر را روستاییان و ۲ هزار و ۶۵ نفر را نیز ساکنان شهر تشکیل می دهند.

زرزا، شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری را نیز تاکنون ۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هشت نفر در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان بستری ‌و در شرایط نامساعد قرار دارند.

وی اظهار داشت: تداوم کاهش استفاده شهروندان از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث افزایش تعداد مبتلایان شده و سبب تغییر وضعیت شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.