زیارت اهل قبور شهرکرد در تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع شد

با توجه به اعمال محدودیت در آرامستان‌های شهرکرد در روز تاسوعا و عاشورای حسینی شهروندان برای زیارت اهل قبور به آرامستان مراجعه نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیداکبر نوربخش رضایی سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد از محدودیت‌های آرامستان‌های شهرکرد در روز تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، با تصمیم ستاد کرونای استان بنا شده آرامستان‌های بهشت رحمت، مهدیه، اشکفتک و چالشتر در تاسوعا و عاشورا و تعطیلات پایان هفته نیز تعطیل شوند.

او افزود: این اقدام با هدف جلوگیری از تجمع افراد در آرامستان‌ها و کاهش شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود و با توجه به اینکه برخی از شهرستان‌های استان در وضعیت هشدار و برخی در وضعیت قرمز اعلام شدند، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تمهیداتی که اندیشیده شده امکان برگزاری مراسم خاکسپاری و تشییع در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی تنها با حضور بستگان درجه یک متوفی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


نوربخش رضایی اضافه کرد: با توجه به این که در سال‌های گذشته در مناسبت‌های مذهبی و ملی، خانواده‌های عزادار به زیارت اهل قبور می‌آمدند، امسال نیز این امر دور از انتظار نبود، اما به توجه به شرایط خاص امسال و قرارگیری در موج پنجم کرونا ترجیح بر این است که شهروندان با خواندن فاتحه‌ای روح عزیزان خود را شاد کنند.

او ادامه داد: انتظار داریم شهروندان برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا زیارت اهل قبور را به زمانی پس از پایان بحران شیوع ویروس کرونا موکول کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار