رئیس بسیج اساتید استان اصفهان:

مسئولان، ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات کشور را باور کنند

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: لازم است مسئولان به استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان برای حل مشکلات کشور اعتقاد داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد باقری رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: خردگرایی و استفاده از ظرفیت علمی استادان و دانشجویان در دولت اسلامی ضروری است و مسئولان و برنامه‌ریزان دولت سیزدهم باید به این مهم ناظر به منویات رهبر معظم انقلاب، عنایت ویژه داشته باشند.

وی استفاده از نظرات نخبگان و محیط‌های علمی و دانشگاهی را یکی از شاخص‌های رشد و اعتلای جوامع دانست و افزود: دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌های خود به عنوان مرجع علمی فعالیت‌های هر کشور شناخته شده‌اند.

باقری با بیان اینکه دولت‌ها باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان برای حل معضلات استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب و در محور علم و پژوهش نیز مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به ایجاد ساختار‌های خوب و قدرتمندی در حوزه نخبگی در کشور گفت: دانشگاه‌های کشور در حال تبدیل شدن به مراکز مساله محور و با جدا کردن مسائل جامعه و صنعت به دنبال یافتن راه حل برای آن‌ها هستند.

وی از جمله این ظرفیت‌ها را ایجاد پژوهشکده در دانشگاه‌ها، مراکز رشد فناوری و سرا‌های نوآوری خواند و اضافه کرد: بسیج اساتید اصفهان نیز در این جهت ساختار‌هایی مانند اندیشکده علمی و راهبردی بسیج ایجاد کرده است.

باقری با اشاره به تشکیل پنج اندیشکده علمی و راهبردی در اصفهان با موضوعات فضای مجازی، آب، محیط زیست، گردشگری و شهر اسلامی اظهار داشت: این مراکز ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش‌های مختلف با نگاه به توانمندی‌های داخل کشور دارند و آماده همکاری با دولت جدید برای حل معضلات کشور بویژه استان اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۲ مساله اساسی اصفهان احصا و در کانون‌های استادی بسیج بررسی شد، خاطرنشان کرد: تحقیقات لازم برای حل این مسائل در حال اجراست که ظرفیت خوبی برای کمک به مسئولان و برنامه‌ریزان دولت جدید دارد.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار