علی زاهدی نیا گفت: از ابتدای تاسیس استان خراسان شمالی تا کنون ۲۲ هزار و ۳۷۵ ولادت با نام مبارک زینب و ترکیبات آن در ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی گفت: براساس آخرین برآورد‌های جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۴۹۷ هزار و ۳۰۹ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۲ هزار و ۵۲۳ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره به اینکه ۴.۵ درصد از زنان استان به نام مبارک حضرت زینب (س) نامگذاری شده اند، ادامه داد: براساس اطلاعات آماری ثبت شده در ثبت احوال خراسان شمالی ۲۲ هزار و ۳۷۵ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک زینب و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه بیان داشت: طی چهار ماهه سال جاری تعداد چهار هزار و ۶۲۳ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۲۶ نفر از این تعداد با نام مبارک زینب و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

او  یادآور شد: پنج نام منتخب زنان نیز در سال ۹۹ به ترتیب فاطمه، زهرا، آوا، رستا و آسنا و در چهار ماهه سال ۱۴۰۰ نیز فاطمه، زهرا، رستا، آوا و آسنا می‌باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتار‌های فرهنگی مردم براساس آموزه‌های دینی است.

او گفت: جمعیت کل استان تا پایان چهار ماهه امسال ، ۹۸۹ هزار و ۸۳۲ نفر است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.