معاون سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بسته‌های فرهنگی به هیئت های مذهبی سراسر مشهد توسط آستان قدس اهداء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید حقیقی معاون سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در دهه اول ماه محرم و ایام عزاداری و سوگواری ایام شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) هیئت های مذهبی بسیاری مشغول عزاداری و عرض ارادات به ساحت این امام همام هستند و در همین راستا یکی از برنامه‌ها و ماموریت‌های سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ترویج فرهنگ عزاداری، عاشورا و نهضت امام حسین (ع) است.

او افزود: امسال سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای تقویت مساعدت به هیئت‌های مذهبی و تعظیم شعائر حسینی، تصمیم گرفت تا بسته‌های فرهنگی را به هیئت‌های مذهبی مشهد که به نوعی تریبون شیعه هستند، تقدیم کند.

معاون سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: این بسته‌ها شامل ۱۰۰ جلد کتاب و پرچم متبرک امام رضا (ع) ویژه عزاداری امام حسین (ع) می‌شود که در راستای منویات تولیت آستان قدس رضوی مبنی انجام اقدامات فرهنگی فاخر و عمیق در سطح مشهد و دستور ریاست سازمان به هیئات مذهبی اهدا شد.

حقیقی بیان کرد: کتاب «شهادت‌نامه حسین (ع) و شهیدان کربلا؛ سیر نهضت حسینی بر اساس کهن‌ترین منابع» نوشته محمدهادی زاهدی نیز یکی از کتاب‌های اهدایی به هیئات مذهبی است که در این‌کتاب سیر تاریخی نهضت حسینی بر مبنای ۱۰ منبع کهن از کهن‌ترین منابعی که روایت کربلا را داشته‌اند، از آغاز ماجرای خلافت یزید و قیام و حرکت حضرت اباعبدالله (ع) مطرح شده است.

او تصریح کرد: محمدهادی زاهدی نویسنده این‌اثر، با آوردن ۱۰۹ عنوان همه رویداد‌های قیام حسین (ع) را با استفاده از همان منابع ۱۰ گانه، همراه با توضیحاتی مفید در پانوشت صفحات ذکر کرده است. امتیاز این اثر تکیه بر قدیمی‌ترین منابع است که مجالی فراهم می‌آود تا شباهت‌ها و تفاوت‌های مقاتل را دریابیم و کاستی‌ها (برخی منابع برخی وقایع را ذکر نکرده‌اند) روشن شود.

معاون سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به کتاب «آزمون عزاداران» که از دیگر محصولات فرهنگی اهدایی به هیئات مذهبی است تاکید کرد: این کتاب نیز نوشته جمعی از نویسندگان است که توسط انتشارات امام مهربان منتشر شده است و به عزاداری متفاوت سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره دارد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.