۲۹۰ پایگاه بسیج در تبریز با محوریت توسعه ورزش همگانی فعالیت می‌کنند

 معاون تربیت بدنی سپاه تبریز گفت: ۲۹۰ پایگاه بسیج در شهر تبریز با محوریت توسعه ورزش‌های همگانی ، قهرمانی و استعدادیابی ورزشی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نجف زاده  معاون تربیت بدنی سپاه تبریز گفت:در ۲۹۰ پایگاه بسیج افرادی که تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک تربیت بدنی دارند به عنوان مسئولان تربیت بدنی پایگاه‌ها منصوب شدند تا با برگزاری مسابقات مختلف ورزشی استعداد‌های هر منطقه را شناسایی و پرورش دهند.

او با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث به حاشیه کشیده شدن ورزش در جامعه شد، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری مسابقات ورزشی، همگانی کردن رشته‌های ورزشی در میان مردم است و بعد از همگانی شدن آن‌ها و استعدادیابی ورزشکاران از آن‌ها در ورزش قهرمانی استفاده می‌شود.

معاون تربیت بدنی سپاه تبریز و مدیرعامل باشگاه مقاومت گفت: فوتسال، والیبال، ورزش‌های بومی محلی، دفاع شخصی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، تکواندو، تنیس روی میز از جمله فعالیت‌های ورزشی پایگاه‌های بسیج در این شهر بوده و این ورزش‌ها به خاطر نوع انجام و کم آسیب بودن در وضعیت همه گیری کرونا در اولویت قرار دارند.

نجف زاده ادامه داد: حدود ۱۸ ماه است که باشگاه مقاومت فعالیت‌های خود را در تیم‌های پایه و رده‌های مختلف سنی در چهار رشته فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و تکواندو آغاز کرده است و فعالیت در سایر رشته‌های مذکور نیز به زودی در برنامه‌های این باشگاه قرار می‌گیرد.

او با اشاره به تدوین سند چشم انداز ورزشی باشگاه مقاومت با محوریت توسعه ورزش همگانی در شهرستان تبریز، یادآوری کرد: با تمامی آسیب‌ها و معضلاتی که همه گیری ویروس کرونا برای جامعه ایجاد کرده است این باشگاه با استفاده از این وقفه این سند را با در نظر گرفتن نقاط ضعف، قوت و تهدید‌های حوزه ورزش تدوین کرد.

معاون تربیت بدنی سپاه تبریز با بیان اینکه سند چشم انداز توسعه ورزش باشگاه مقاومت در مجمع عالی بسیج ورزش تبریز ارائه شده است، گفت: سند چشم انداز این باشگاه به صورت سه بخش ورزش همگانی، قهرمان و پرسنلی بوده و در سه حوزه ورزشی فوق برنامه‌هایی تدوین شده و تمامی این برنامه‌ها به صورت بنیادی و ساختاری با توجه به نیاز‌های موجود در جامعه کارشناسی شده است.

نجف زاده افزود: یکی از ظرفیت‌های با اهمیت تربیت بدنی نیروی سپاه تبریز برخورداری از جامعه آماری بالا از نظر نیروی جوان است که تعداد آنان به حدود ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.