فرماندار شهرستان ممسنی از ادامه‌دار شدن حریق در جنگل‌ها و مناطق کوهستانی این شهرستان خبر داد و گفت: آتش همچنان شعله‌ور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داوود ایوبی، فرماندار شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه مناطق جنگلی و کوهستانی شهرستان ممسنی از ظهر دیروز دچار آتش‌سوزی شده است، گفت: با کمک نیرو‌های مردمی و حفاظت منابع طبیعی روز گذشته پس از چند ساعت تلاش آتش مهار شد، اما به دلیل شدت باد و ارتفاعات آتش مجدد شعله‌ور شد.

او با بیان اینکه آتش همچنان نیز شعله‌ور است و مجدد درخواست بالگرد از مرکز استان شده است، گفت: همه نیرو‌ها اعم از دهیاری‌ها، مردم و نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی در منطقه حضور دارند، اما تاکنون موفق به مهار آتش نشدند.

فرماندار ممسنی با بیان اینکه دیروز نیز بالگرد برای کمک ارسال شد، اما با تاریک شدن هوا امکان پرواز مجدد بالگرد وجود نداشت، افزود: در حال حاضر نیرو‌ها در تلاش برای مهار آتش هستند، اما ارتفاعات و شدت باد این تلاش را کند کرده است.

امید عباسی بخشدار بخش مرکزی ممسنی گفت: امروز از طرف ارتش جمهوری اسلامی ایران قول مساعد برای اعزام یک بالگرد دیگر داده شده است که درصورت اعزام بالگرد نیرو‌های بیشتری برای مهار آتش به کوه‌های کنارک منتقل می‌شود.

آتش‌سوزی در جنگل‌های استان فارس هر ساله در بهار و تابستان رخ می‌دهد، اما امسال به دلیل شرایط ویژه خشکسالی و گرمای هوا از نیمه اسفندماه ۹۹ حریق‌ها شروع شده و هر از چند گاهی در یکی از مناطق جنگلی استان خودنمایی می‌کند.

شهرستان ممسنی از جمله نقاطی است که امتداد جنگل‌های زاگرس و درختان بلوط در آن قرار دارد و سوختن جنگل‌های آن به معنای آسیب درختان کهنسال بلوط و حیات وحش آن منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار