رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی در سطح استان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه برداشت گوجه فرنگی از تیرماه در شمال استان آغاز شده و تا نیمه دوم مهر ماه در مناطق جنوبی استان ادامه دارد افزود: با توجه به کاهش ۵۰ درصدی سطح زیر کشت گوجه پیش بینی می‌شود امسال ۲۵۰ هزار تن محصول برداشت شود.

او افزود: سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی در استان ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این مقدار ۱۵۰۰ هکتار در منطقه مغان و مابقی در شهرستان‌های مشگین شهر و کوثر به زیر کشت گوجه فرنگی رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با هدف فرآوری محصول گوجه فرنگی و ارتقا ارزش افزوده این تولیدات، شش واحد فرآوری رب گوجه در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

نیکشاد بیان کرد: کارخانه‌های فرآوری گوجه فرنگی در شهرستان‌های مشگین شهر و پارس آباد مستقر هستند و با نام‌های تجاری مغانه و رب مشگین فعالیت می‌کنند.

او ظرفیت تولید این کارخانه‌ها را ۲ هزار و ۵۰۰ تن در روز اعلام کرد و افزود: امسال به دلیل قیمت مناسب گوجه فرنگی این محصول بیشتر به عنوان خام خوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.