معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افراد واجد شرایط واکسن بهتر است قبل از آغاز فصل سرما و پیک جدید کرونا واکسن خود را دریافت کنند.

 دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:با توجه به سیاست‌های جهانی جهت سفر به کشور‌های مختلف نیاز به کارت واکسن است.

وی با بیان اینکه در صورت تاخیر واکسیناسیون در جمعیت عمومی، احتمال ایجاد جهش ویروس و تهاجمی‌تر شدن آن بالاتر خواهد رفت افزود: در صورت ابتلا به کرونا پس از گذشت چهار تا ۶ هفته از بهبودی علایم می‌توان واکسن را دریافت کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان خاطرنشان کرد: افزایش فاصله بین تزریق دز اول و دز دوم تاثیر واکسن را کم نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون کرونا به محض تامین واکسن برکت اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

طباطبایی اظهارداشت: افزون‌بر۱۶۰ هزار دز واکسن کرونا تا کنون به منظور مقابله با شیوع این ویروس در مناطق زیر پوشش دانشگاه تزریق شده است.

وی بیان کرد: هم استانی‌های عزیزمان که دوز اول واکسن برکت را تزریق کرده‌اند و هم‌اینک نوبت تزریق دز دوم واکسن آن‌ها فرارسیده نگران تاخیر بوجود آمده نباشد با پیگیری‌های انجام شده بزودی محموله‌های جدید واکسن وارد سیستان و بلوچستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های پژوهشگران فاصله بین ۲ دز اول و دوم واکسن در صورت افزایش نگران‌کننده نیست افزود: در واکسن برکت فاصله بین تزریق ۲ دز ۴ هفته است و می‌شود تا پنج یا ۶ هفته هم لحاظ شود و در واقع این اتفاق ممکن است باعث شود میزان آنتی بادی‌های تولید شده بیشتر و سطح ایمنی بدن افزایش یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.