رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۵۰ بال سهره طلایی توسط دوستداران محیط زیست در طبیعت این شهرستان رها سازی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فاروق سخنور رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به بازگشت ۵۰ بال سهره طلایی در این شهرستان به دامان طبیعت گفت: این تعداد سهره طلایی که توسط "علی خضری" از دوستداران محیط زیست این شهرستان از افراد سودجو خریداری کرده بود، در زیستگاه مناسب این شهرستان رهاسازی شد.

وی با بیان اینکه سهره‌ها پس از اطمینان و هماهنگی با محیط زیست به دامان طبیعت بازگردانده شدند، افزود: هر یک از این سهره با مبالغ ۵۰۰ هزار ریال از شکارچیان سودجو خریداری شده که امروز طی مراسمی در جهت فرهنگ سازی دوباره به طبیعت بازگردانده شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: این پرنده خوش‌آواز در جنگل‌ها، دره‌های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‌ها، پارک‌ها، کشتزارها و در نواحی مستعد تا ارتفاع ۲ هزار متری زندگی می‌کند. 

سخنور از همه دوست داران محیط زیست خواست هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

سهره، پرنده ای خوش آواز بوده و به همین علت افراد سودجو با استفاده از تورهای دامی این پرنده را زنده گیری کرده و به قیمتی مختلف در ازای هر قطعه به فروش می رسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.