مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: همه واکسن‌های موجود در کشور برای بیماری کرونا، از ایمنی و کارایی لازم برخوردار هستند.

رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص ایمنی واکسن‌های موجود برای بیماری کرونا، گفت: واکسن‌هایی که در کشور برای بیماری کرونا استفاده می‌شود، اعم از وارداتی یا تولید داخل پس از طی مراحل سختی، اجازه تولید گرفتند؛ به همین سبب همه واکسن‌ها از ایمنی و کارایی لازم برخوردار هستند.

او با اشاره به اینکه هر چند وقت یک‌بار تعداد بیشتری از یکی از برند‌های واکسن را دریافت و تزریق می‌کنیم، ادامه داد: این واکسن‌ها نسبت به یکدیگر ترجیح و برتری خاصی ندارند که مردم را ترغیب به تزریق یک نوع از واکسن‌ها کنیم؛ زیرا تمامی واکسن‌ها اثر بخشی و ایمنی لازم را دارا هستند.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون موجب ابتلا به بیماری کرونا نمی‌شود، تأکید کرد: زمانی که شخص بدون هیچ علائمی به ویروس کرونا آلوده شده است و سپس اقدام به تزریق واکسن می‌کند، پس از طی مدتی آلودگی به ویروس کرونا که قبل از واکسیناسیون اتفاق افتاده بود، در فرد نمایان می‌شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.