سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به بیان توضیحاتی درباره جلسه کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی پرداخت.

محمود عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات جلسه کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی و صمت گفت: امروز از جمله گزینه‌های پیشنهادی دولت که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی میزبان آن‌ها بود، ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی بود.  

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی با توجه  به اینکه سابقه مدیریت طولانی صدا و سیما را داشته و با مدیریت کلان کشور آشناست، گزینه مناسبی بوده و پاسخ‌های مناسبی به سوالات نمایندگان داد. میراث فرهنگی و گردشگری یکی از وزارتخانه‌های مهم ما است.  

عباس زاده مشکینی خاطر نشان کرد: از منظر میراث فرهنگی، جمهوری اسلامی از حیث داشتن ظرفیت‌های تاریخی و باستانی جزو ۱۰ کشور اول دنیا و از حیث جاذبه‌های طبیعی گردشگری جزو ۵ کشور اول دنیا است. بر این اساس اگر به صورت میانگین حساب کنیم که در رتبه ۷ گردشگری دنیا قرار داریم باید این ظرفیت در اقتصاد ملی ما تاثیر داشته باشد.  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتظارات بسیاری از حوزه گردشگری دارد. این حوزه باید با تحول اساسی از حیث سخت افزاری و نرم افزاری مواجه باشد. مدیری خلاق و با معرفت برای مدیریت این حوزه نیاز است. سوالات جدی در این باره مطرح شد و ویر پیشنهادی هم با تسلط توضیحات جدی داد.  

این نماینده مجلس افزود: در بحث هتلینگ، ویزا و تسهیل رفت و آمد گردشگران به ایران صحبت‌ها و پیشنهادات جدی بیان شد و ضرغامی از این پیشنهادات استقبال کرد. واکنش اغلب اعضای کمیسیون به گزارش وزیر پیشنهادی گردشگری مثبت بود و برداشت من این است که در صحن هم اتفاق خواهد افتاد و آنچه که به مصلحت و منفعت ملی است تصمیم گرفته خواهد شد.  

عباس زاده مشکینی افزود: گزینه بعدی که در خدمتش بودیم فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت بود که گزارش مفصلی در این حوزه به کمیسیون ارائه شد. حوزه صنعت، معدن و بازرگانی جزو حوزه‌های دارای اهمیت در کشور است. حوزه بازرگانی ما به نوعی شاهد محدودیت تحریم است. اقتصاد و اشتغال کشور در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی است و بخش قابل توجهی از ظرفیت اشتغال ما در حوزه صنعت است.  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: حوزه‌های بسیار گسترده‌ای در این بخش وجود دارد، حوزه فولاد، ایمیدرو، خودرو، معدن و.. بسیار گسترده است و ۴۰ درصد اقتصاد کشور همین جا شکل می گیرد و باید وزیر توانمندی برای این بخش انتخاب شود. پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مطرح شد، ولی نهایتا برای تائید و یا رد صلاحیت نمایندگان کل ۲۹۰ نماینده مجلس تصمیم می‌گیرد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار