استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

آزادگان نماد پایداری و خودباوری ملت

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی آزادگان را نماد خودباوری ملت ایران خواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، در پیام پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی آمده است: ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزادگان، بازگشت نماد استقامت، پایداری و خودباوری ملتی است که از تمام هستی خود برای عشق به میهن و دفاع از ارزش‌های الهی گذشت و دشمن خوار و زبون را به زانو درآورد.

او افزود: این روز یکی از خاطرات به‌یادماندنی تاریخ انقلاب اسلامی است و بعد از سال ها، هنوز هم کام مردم غیور و انقلابی ایران از حلاوت این رویداد فرخنده، شیرین است.

او خاطرنشان کرد: یادآوری این خاطره باشکوه، فرصتی برای بازخوانی نقش حساس آزادگان، این رادمردان صبور و نجیب، در عبور از گذرگاه‌های سخت است که همواره نقشه راه ملت ما در مسیر نیل به آرمان‌های خود خواهد بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم در بیانیه‌ای به همین مناسبت آورده است: ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ یادآور بازگشت غرور‌آفرین مردان و زنان آزاده‌ای است که پس از تحمل سال‌ها شکنجه و دوری از عزیزان خویش، به وطن بازگشتند و به انتظار میلیون‌ها ایرانی پایان دادند.

این شورا تاکید کرده است: آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار بویژه سرور آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه‌ساز حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

در این بیانیه یادآور شده است: عرصه پربرکت دفاع مقدس صحنه حضور مردان و زنان با ایمانی بود که با پیروی از تعالیم عالیه اسلام و تحت رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) توانستند حماسه‌ای به یادماندنی و جاودان از خود به یادگار گذاشته و خاک مقدس ایران اسلامی را از گزند دشمنان و کینه توزان در امان نگه دارند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این بیانیه با اشاره به اینکه اقتدای این سرو قامتان و بلندآوازگان تاریخ به آرمان والای عاشورا و نهضت حسینی (ع)، موجب عزت و شرف ایران و ایرانی در جای جای جهان شده، بر ادامه مسیر پرفروغ ایثارگران متعهد و ولایی برای نیل به پیشرفت مادی و معنوی کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.