دست رد بنگلادش بر سینه آمریکا برای اسکان موقت اتباع افغان

دولت بنگلادش درخواست آمریکا برای ارائه سرپناه موقت به اتباع افغانستان را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، بنگلادش درخواست آمریکا مبنی بر ارائه سرپناه موقت به برخی از مردم افغانستان در پی تسلط طالبان بر این کشور را رد کرد.

محمد عبدالمومن، وزیر امور خارجه بنگلادش در داکا اعلام کرد که این کشور درخواستی از آمریکا دریافت کرده است که رد شده است، زیرا داکا در حال حاضر برای تأمین سرپناه برای پناهندگان روهینگیایی که از میانمار فرار کرده اند، تلاش می‌کند. عبدالمومن گفته است که درخواست آمریکا از طریق دیپلماتیک از واشنگتن به داکا ارسال شده است.

پس از ورود طالبان به پایتخت افغانستان، دولت‌های جهان تلاش می‌کنند تا شهروندان خود و دیگر افغان‌ها را از این کشور خارج کنند. در حالی که چندین کشور از جمله هند، انگلیس و کانادا تخلیه شهروندان و مقامات محلی شاغل در سفارتخانه‌های خود در کابل را آغاز کرده اند، بنگلادش اکنون درخواست آمریکا برای پناه دادن به اتباع افغان را رد کرده است. عبدالمومن پیش از این گفته بود که بنگلادش از هر دولتی که توسط مردم افغانستان تشکیل شود استقبال می‌کند.

وزارت امور خارجه بنگلادش، ۱۶ اوت در بیانیه‌ای اعلام کرد که افغانستان را به عنوان شریک توسعه بالقوه و دوست  خود می‌داند. همچنین اعلام شد که بنگلادش مایل است بهترین شیوه‌های خود را در زمینه‌های مختلف مانند آموزش مقدماتی، مراقبت‌های بهداشتی جامعه، توسعه منابع انسانی، کشاورزی و سازگاری با تغییرات آب و هوا با این کشور آسیای جنوبی به اشتراک بگذارد. همچنین از ذینفعان در افغانستان خواست صلح و آرامش و در عین حال تامین امنیت همه اتباع افغان و اتباع خارجی را برقرار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار