مطابق شیوه‌نامه اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی، هیات‌های مذهبی در مشهد مجوزی برای دسته‌روی و حرکت به سوی حرم مطهر رضوی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا دانشورنیا معاون فرماندار مشهد گفت: همانند سال قبل حرکت دسته‌های عزاداری به علت شیوع ویروس کرونا در سطح شهر صورت نمی‌گیرد و علاوه بر آن هرگونه فعالیت عزاداری هیات‌ها در اماکن مسقف نیز ممنوع است و فعالیت آن‌ها در فضای باز نیز باید مطابق شیوه نامه‌های بهداشتی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

او در خصوص اعمال محدودیت ترافیکی در روز‌های تاسوعا و عاشورا در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی افزود: تاکنون پلیس راهور محدودیت‌هایی را در منع تردد خودرو‌ها در اطراف حرم رضوی اعلام نکرده است و تصمیم در این خصوص با توجه به مباحث ترافیکی از سوی پلیس اتخاذ خواهد شد.

معاون فرماندار مشهد ادامه داد: وظیفه نظارت بر هیات‌های مذهبی، به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین صدور مجوز‌های لازم برای فعالیت این مجموعه‌ها بر عهده اداره کل تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.