ماهواره لندست ۹ سازمان فضایی ناسا که تا یک ماه دیگر به فضا پرتاب می‌ شود ماموریت بررسی و تصویربرداری از زمین را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ناسا؛ سازمان فضایی ناسا، ماهواره Landsat 9 را تا یک ماه دیگر به همراه موشک Atlas V-401 و از جایگاه پرتاب space lunch complex 3 در پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا به فضا پرتاب خواهد کرد. برنامه خدمات پرتاب سازمان ناسا مدیریت پرتاب این ماهواره را بر عهده دارد.


بیشتر بخوانید


جزئیاتی از ماموریت جدید ناسا در مدار زمین

ناسا اعلام کرده که ماموریت ماهواره Landsat 9 ادامه ماموریت و فعالیت بررسی و تصویربرداری از زمین را بر عهده دارد که با پرتاب اولین ماهواره لندست در سال ۱۹۷۲ آغاز شد. زمانی که لندست ۹ به صورت کامل در مدار زمین قرار بگیرد، جایگزین لندست ۷ شده و به لندست ۸ ملحق می‌شود و به مدت هشت روز تصاویری را از سراسر کره زمین جمع آوری کرده و به زمین مخابره می‌کند.

پرتاب ماهواره Landsat 9 ناسا طی یک ماه آینده انجام می گیرد

داده‌هایی که توسط این ماهواره جدید جمع آوری می‌شود به محققان سازمان فضایی ناسا کمک می‌کند تا نقش مهم برنامه لندست در بررسی زمین ادامه پیدا کند و دانشمندان بتوانند برای مدیریت منابع ضروری برنامه ریزی‌هایی داشته باشند. این داده‌‌ها در درک دانشمندان از تغییرات منطقه ای، ملی و جهانی درباره تغییرات زمین کمک شایانی می‌کنند و اطلاعاتی را در بخش‌های کشاورزی، جنگلداری، شهرسازی، هیدرولوژی و امنیت داخلی و کاهش بلایا ارائه می‌دهند.

پرتاب ماهواره Landsat 9 ناسا طی یک ماه آینده انجام می گیرد

ماهواره Landsat 9 از فناوری ابزار مشابهی با لندست ۸ استفاده می‌کند. این ماهواره از دو سنسور Operational Land Imager-2 (OLI-2) ساخته شده توسط Ball Aerospace & Technologies Corporation و سنسور Thermal Infrared Sensor-2 (TIRS-2) ساخته شده در ناسا استفاده می‌کند و نور و گرمای منعکس شده از سطح زمین را در طول موج‌های قابل مشاهده نزدیک مادون قرمز، موج کوتاه مادون قرمز و حرارت مادون قرمز تشخیص می‌دهد. علاوه بر این ماهواره لندست ۹ روزانه بیش از ۷۰۰ تصویر جدید در ۱۱ طول موج با وضوح ۳۰ متر نیز ثبت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.