در بسته حوادث سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ بخوانید؛

کلاهبرداری در مسجدسلیمان با شگرد رمالی و دعانویسی/ پلیس دستان سارقان را بست

مهم‌ترین حوادث امروز، سه شنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان در روز سه شنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

دستگیری سارقان منزل در دزفول

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول گفت: مأموران کلانتری ۱۲ با انجام کار‌های اطلاعاتی تعداد ۷ سارق سابقه دار را در سطح شهرستان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیات‌های غافلگیرانه دستگیر کردند و افراد مذکور در بازجویی‌های پلیس به ۱۲ فقره سرقت منزل اعتراف نمودند.

او افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کلاهبرداری با شگرد رمالی در مسجدسلیمان/ متهم دستگیر شد

سرهنگ مختار حیدری معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان اظهار داشت: به دنبال وصول یک فقره پرونده نیابت قضائی از استان همجوار در خصوص کلاهبرداری با شگرد دعانویسی و رمالی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان مسجدسلیمان با انجام اقدامات فنی و تخصصی هویت متهم را شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ حیدری بیان داشت: متهم به همراه سایر اعضای خانواده با روش اعتماد سازی بین مردم و همچنین ایجاد کانال‌های تلگرامی در فضای مجازی از شرایط و مشکلات خانوادگی شهروندان سوء استفاده کرده و از این طریق ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان در خاتمه با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، افزود: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از شرایط و مشکلات خانوادگی شهروندان، برای خود کسب و کار مخفی دعانویسی و رمالی راه اندازی کرده‌اند و از این طریق پول‌های هنگفتی به دست می‌آورند، که خانواده‌ها باید در این خصوص هوشیار بوده و به هیچ وجه به این افراد اعتماد نکنند و در صورت مشاهده صفحاتی با مضمون رمالی و دعانویسی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

افتادن سارق کابل‌های برق در دام پلیس ماهشهر

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی ماهشهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در نقاطی از شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت و مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ با کار اطلاعاتی یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۱۳ فقره سرقت کابل برق و همچنین به ۲ فقره سرقت منزل اعتراف کرد، افزود: سارق مذکور پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سارق حرفه‌ای سیم برق در دشت آزادگان دستگیر شد

سرهنگ سید قاسم موسوی فرمانده انتظامی دشت آزادگان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت و کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی یک سارق حرفه‌ای را در این ارتباط شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی او را در حین سرقت دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری اموال سرقتی شامل، انواع کابل برق و ابزار و آلات سرقت کشف شد، تصریح کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس به ۸ فقره سرقت سیم برق اعتراف نمود و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مرجع قضائی شد.

سارق تابلو‌ها و علائم جاده‌ای در هفتکل با دستان بسته

سرهنگ ابراهیم خوبان فرمانده انتظامی هفتکل گفت: در پی وقوع سرقت تابلو‌ها و علائم جاده‌ای در سطح حوزه استحفاظی شهرستان و نارضایتی شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت و ماموران کلانتری ۱۱ با کار اطلاعاتی به یک راکب موتورسیکلت را حین حمل تابلو‌ها و علائم جاده‌ای مشکوک و طی یک عملیات تعقیب و گریز متوقف کردند.

او بیان کرد: در همین ارتباط ۱۰ متر لوله تابلو‌های جاده‌ای کشف و متهم در بازجویی پلیس به سرقتی بودن تابلو‌ها و لوله‌ها و اینکه قصد فروش به مالخر را داشته معترف و در همین ارتباط یک مالخر نیز دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.