جانشین رییس ستاد مدیریت کرونای گیلان گفت: حدود ۹۰ درصد صاحبان اصناف محدودیت‌های کرونایی در گیلان را رعایت می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمود قاسم نژاد، جانشین رییس ستاد کرونای گیلان امروز در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در رشت با قدردانی از مشارکت اصناف گیلان در طرح تعطیلی رده‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این محدودیت‌های صنفی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد رعایت شده و انتطار می‌رود در روز‌های آتی به ۱۰۰ درصد برسد تا زمینه‌ی قطع زنجیره‌ی شیوع در استان فراهم آید.

او افزود: از روز یکشنبه تاکنون حدود ۲۰ هزار دستگاه خودروی غیر بومی که قصد داشتند از مبادی ورودی استان وارد شهر‌های گیلان شوند به شهر‌های خود بازگردانده شدند و این روند تا پنجم شهریورماه یعنی جمعه‌ی هفته‌ی آینده ادامه خواهد داشت.

ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در گزارشی تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان را دو هزار و یکصد نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با روز گذشته ۵۰ نفر افزایش را نشان می‌دهد که نیاز است همه‌ی مردم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در روند قطع زنجیره‌ی شیوع مشارکت کنند.

او همچنین نیاز مبرم مراکز درمانی و بیمارستانی استان را کپسول‌های اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز دانست و افزود: ورود خیران در این بخش می‌تواند به تسریع روند درمان و نجات جان بیماران کرونایی کمک کند.

حسن حبیبی، مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصان سپاه قدس گیلان نیز در گزارشی اقدامات نیرو‌های بسیج و سپاه در روند کمک رسانی به کادر درمان و اجرای طرح مواسات و همدلی استان را تشریح کرد و گفت: حساب اشتراکی مرتبط با طرح شهید سلیمانی برای جمع اوری کمک‌های خیران در نظر گرفته شده و نیکوکاران استان می‌توانند کمک‌های خود به حوزه‌ی سلامت را به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۶۹۹۰۸ بانک سپه واریز کنند.

او تصریح کرد: علاوه بر این شماره حساب، مجمع خیران حوزه‌ی سلامت نیز آماده‌ی دریافت کمک‌های خیران گیلانی هستند.

در ادامه‌ی این نشست فتح اللهی، فرماندار رشت، حسینی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی، موسوی، معاون غذا و دارو، دهنادی، معاون درمان و حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هر یک دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه‌ی تسریع در روند واکسیناسیون، اولویت بخشی به افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی ارایه کردند.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.