دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی با اشاره به جنگ اقتصادی علیه کشورش، گفت آمریکا به دنبال خوار و ذلیل کردن لبنان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (سه شنبه) با اشاره به اوضاع اقتصادی کشورش اعلام کرد: آنچه در لبنان جریان دارد، بخشی از جنگ اقتصادی است که با هدف خوار ساختن ملت لبنان و مقاومت صورت می‌گیرد.

آمریکا به دنبال لبنانی ذلیل است

دبیرکل حزب الله لبنانی در سخنانی در شب تاسوعای حسینی با اشاره به مشکلات اخیر لبنان تصریح کرد: برخی رهبران سیاسی در کشور (لبنان) هستند که شریک سرپوش گذاری بر کار محتکران سوخت اند. آنچه در لبنان جریان دارد، جنگی اقتصادی با هدف خوار کردن ملت و مقاومت است. آمریکا به دنبال لبنانی خوار و ذلیل است.

او در ادامه افزود: جنگ پیش از اکتبر ۲۰۱۹ با کمک مالی به جمعیت‌های مدنی مرتبط با سفارت آمریکا آغاز شد. هدف از این جنگ اقتصادی، فشار به ملت لبنان برای کشاندن آن به فروپاشی است. درک این مسأله که آنچه در جریان است، تنها نتیجه مشکلات داخلی نیست؛ بلکه جنگی خارجی است، قدرت صبر را ما بیشتر می‌کند.

آمریکا شکست خورده از افغانستان خارج شد

وی همچنین با اشاره به اوضاع و تحولات اخیر افغانستان گفت: صحنه‌هایی که در کابل جریان دارد، کاملا با صحنه‌های سایگون در ویتنام مطابقت دارد. بایدن اعلام کرد بیش از یک تریلیون دلار خرج کرده؛ حال آنکه شکست خورده و خوار از افغانستان خارج شد. آمریکا همچنان نادان و در خصوص منطقه بدون فهم است و همان اشتباه‌ها را تکرار می‌کند.

بایدن به دنبال جنگی داخلی در افغانستان از طریق مبارزه میان طالبان و نیرو‌های افغانستانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار