توصیه می‌شود زنان باردار مراسم‌های ماه محرم را از طریق رسانه‌ها و در منزل دنبال کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی‌بلوطکی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مادران باردار در خطر بالاترِ ابتلا به کرونا نسبت به سایرین نیستند، اما در صورت ابتلا، اشکال شدیدتر بیماری در مادران باردار نسبت به زنان غیر باردار در سن مشابه دیده شده است.

او با بیان اینکه زنان باردار از جمله گروه‌های پرخطر در دوران همه‌گیری کرونا محسوب می‌شوند که نیاز مضاعف به مراقبت‌های ویژه در ایام محرم و صفر دارند، افزود: برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس باید به‌طور همزمان به فکر سلامت خود و جنین باشند.

احمدی‌بلوطکی بیان داشت: وضعیت زنان در دوران بارداری با سایر دوران زندگی متفاوت است و این افراد در این ایام نیازمند مراقبت بیشتری هستند و تحقق این امر مستلزم خودمراقبتی و مراقبت همراهان او در طول این مدت است.

 رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: تولد موجودی که بخشی از وجود گران‌بها و ارزشمند یک مادر است، شعله امید او را برای در آغوش گرفتن این موجود و گذر از ایام سخت و پرمشقت بارداری روشن نگه می‌دارد و با جان خود معامله می‌کند تا روزی شاهد این لحظه‌های ناب و بی‌نظیر باشد و امیدواریم مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر با ایمن‌ترین شیوهاز نظر رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.