محمد پاکمهر گفت: با پیگیری‌هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و همچنین پیگیری‌هایی که در کمیسیون تلفیق انجام گرفت مجوز احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی در رازوجرگلان اخذ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمد پاکمهر نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : باید همه در کنار هم برای ازبین بردن این بیماری خانمان سوز تلاش کنیم و با حضور منسجم مسئولین و مردم این ویروس منحوس را ریشه کن کنیم.


بیشتر بخوانید 


 بیان کرد: با توجه به پیش بینی هایی که درخصوص افزایش شیوع ویروس کرونا داشتیم پیگیری هایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به منظور تجهیز و تقویت زیرساخت های نظام سلامت و بهداشت و درمان استان انجام شد به همین دلیل است که در حال حاضر با دغدغه کمتری از نظر تجهیزات و امکانات روبرو هستیم.

 پاکمهر عنوان کرد: در حال حاضر تمامی بیمارستان های خراسان شمالی مجهز به دستگاه سی تی اسکن، اکسیژن ساز سنترال یا مرکزی و ونتیلاتور هستند.

او  از مجهز کردن بیمارستان های استان به دستگاه MRI خبر داد و گفت: امسال دو دستگاه MRI وارد استان می شود.

او  با اشاره به نبود بیمارستان در شهرستان رازوجرگلان گفت: با پیگیری هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی و همچنین پیگیری هایی که در کمیسیون تلفیق انجام گرفت توانستیم مجوز احداث بیمارستان 64 تخت خوابی در رازوجرگلان را اخذ کنیم.

 پاکمهر ادامه داد: برای مرکز استان نیز مجوز احداث بیمارستانی به منظور جایگزین کردن بنت الهدی اخذ شده و در آستانه کلنگ زنی است همچنین مجوزی برای افزایش تخت از 32 به 96 در بیمارستان پورسینای آشخانه نیز اخذ شد.

او  درخصوص میزان سرم در کشور گفت: طی بازدیدی که از کارخانه تولید سرم داشتم خوشبختانه نیازی به واردات سرم نداریم و بیش از 16.5 میلیون بطری در ماه توسط 5 شرکت سرم سازی ایران تولید می شود.

 پاکمهر با اشاره به این که مصرف سرم در کشور در پیک کرونا بیش از 15 میلیون نیست، گفت: خوشبختانه با میزان تولیدی که داریم نه تنها می توانیم نیاز کشور را تامین کنیم بلکه می توانیم صادرات هم داشته باشیم همچنین اکثر داروهای موردنیاز کرونا نیز در داخل کشور تولید می شود و به اندازه نیاز مصرف بیماران بستری در بیمارستان ها موجود داریم.

او  با بیان این که کشور ایران جزو 6 کشور برتر دنیا در تولید واکسن است، گفت: خوشبختانه 3 میلیون دوز در ماه واکسن برکت تولید می شود و با راه اندازی خط سوم تولید به 10 تا 12 میلیون دوز در ماه می رسد. 

پاکمهر عنوان کرد: تاکنون بیش از 240 هزار دوز واکسن وارد استان شده است و همچنان کارکنان بهداشت و درمان در حال تزریق هستند و روزانه بین 5 تا 7 هزار دوز واکسن تزریق می شود.

او افزود: برای مهار کرونا باید در خط پیشگیری خوب عمل کنیم نه در خط درمان و در حال حاضر نیز شاهد فشار کاری بر خط درمان هستیم بنابراین در حوزه پیشگیری باید پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک را رعایت کنیم تا بار کاری خط درمان دانشگاه علوم پزشکی کاهش یابد. 

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.