دستِ عطش فرات هرگز به دامن وفای عباس نرسید/ عرض ارادت مردم بام ایران به شهدای دشت کربلا

تاسوعا، روز بزرگداشت شهادت اسوه ایثار و ادب، دلاوری و وفا و آموزگار بی بدیل فتوّت و مردانگی در تاریخ، عباس بن علی (ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روز نهم ماه محرم الحرام که معروف به تاسوعای حسینی است، مسلمانان تاریخ ساز ایران اسلامی همچون بسیاری از مسلمانان سراسر گیتی، این روز را منتسب به غیرت الله و ساقی دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) می‌دانند و این روز را  بسان عاشورا گرامی داشته و به سوگواری می‌پردازند.

آن سردار فداکار، لب تشنه از فرات بیرون آمد تا آب را به کودکان برساند. خود از آب ننوشید و فرات را تشنه لب‌های خویش نهاد و برگشت و دستِ عطش فرات، دیگر هرگز به دامن وفای عباس نرسید.


بیشتر بخوانید


دستان ابوالفضل (ع) قلم شد و این دست‌ها برای آزادگان جهان علم گشت و عباس آموزگار بی بدیل فتوّت و مردانگی در تاریخ شد؛ و چه به حق او را غیرت الله العظمیم نامیده اند.

امروز روز تاسوعا است، روزی به یاد علمدار دشت کربلا، سقای باوفا و تشنه لب کاروان اباعبدالله که نهر علقمه از ادب و وقارش تا همیشه تاریخ شرمسار است.

مردم چهارمحال و بختیاری ارادت قلبی خود را به شهدای دشت کربلا در روز تاسوعا عرض کردند و در سوگ عباس (ع) دلیرمرد دشت کربلا نوای یا ابوالفضل سر دادند.

مراسم عزاداری محرم امسال در چهارمحال و بختیاری در مدت زمان کوتاه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

به علت شیوع ویروس کرونا و قرارگیری استان در وضعیت قرمز، بعضی از تکایا و هیئت‌های عزاداری، از پخش نذری و برگزاری ایستگاه صلواتی خودداری کرده و تمامی هزینه‌های خود را صرف کمک به نیازمندان و تهیه بسته های معیشتی نمودند.

قرائت زیارت عاشورا، نوحه خوانی و سینه زنی از جمله اعمال در این ماه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.