افزایش مراکز فوریت های پزشکی در اطراف حرم رضوی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چهار پایگاه و آمبولانس مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ مشهد در داخل و اطراف حرم مطهر رضوی فعال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی یزدانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به مناسبت فرا رسیدن روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی چهار پایگاه مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ مشهد در ورودی شیخ طبرسی، حد فاصل باب‌الرضا (ع) و باب‌الجواد (ع)، شهید نواب صفوی و صحن پیامبر اعظم (ص) فعال شده و در روز‌های آینده یک پایگاه دیگر هم در سمت بست شیخ طوسی فعال می‌شود.

او افزود: در هر یک از این پایگاه‌ها ۶ نیرو به همراه یک آمبولانس فعال است تا با توجه به محدودیت‌های کرونایی، خدمات پزشکی فقط معطوف به همان مکان نباشد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تجهیزات کاملی در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در داخل و ورودی‌های حرم مطهر رضوی استقرار یافته است، ادامه داد: این تجهیزات شامل دستگاه شوک، ونتیلاتور، فشارسنج، گلوکومتر، پالس‌اکسی‌متر، دارو‌های اورژانسی، انواع برانکارد‌ها با توجه به شرایط بیمار و انواع آتل فیکس اندام برای ترومایی‌هاست.

یزدانی بیان کرد: پایگاه‌های ایجاد شده بصورت کانسکی و ثابت است و خدمات آن‌ها فقط به روز‌های تاسوعا و عاشورا محدود نمی‌شود و در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

او تصریح کرد: در تفاهم صورت گرفته با آستان قدس رضوی قرار است که ۳ آمادگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در اطراف حرم مطهر رضوی از سوی این مجموعه راه‌اندازی و سپس تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار