همزمان با نهم محرم و روز تاسوعای حسینی مردم ولایتمدار ایرانشهر با حضور در هیات‌های مذهبی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان کربلا پرداختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مردم ولایتمدار ایرانشهر  با چهره ای متفاوت از سال های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هیات‌های عزاداری حضوری گسترده داشته و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) ابراز کردند.

دوستداران اهل بیت (ع) در شهرستان ایرانشهر از نخستین ساعت امروز با برپایی مجالس عزا و دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی با سردادن ناله‌های یا حسین، یا ابوالفضل (ع) و یا زینب (س) در غم از دست دادن بهترین بندگان خدا سوگواری کردند.

عزاداران حسینی در شهرستان ایرانشهر در روز تاسوعا به یاد سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل عباس (ع) و امام حسین (ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زدند و نوحه خوانی کردند و به سوگ نشستند.

امام جمعه ایرانشهر ضمن تسلیت تاسوعای حسینی گفت: مکتب حسینی مکتب عزت و افتخار است.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی افزود: تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار و ادب، دلاوری و وفا و حق‌گذاری عباس بن علی(ع) است.

وی بیان کرد: آن سردار فداکار با لبی تشنه و جگری سوخته، پا به فرات گذاشت، امّا جوانمردی و وفایش نگذاشت که آب بنوشد و امام و اهل ‌بیت(ع) و کودکان تشنه کام باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار