شرکت گوگل قصد دارد برای جشن گرفتن موفقیت‌های کاوشگر ناسا که تا کنون تصاویر زیادی را از سطح مریخ به زمین ارسال کرده است، فرصت ایجاد حساب شخصی در Google Photos را در اختیار آن قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends، تا کنون، مریخ نورد استقامت بیش از ۱۲۵۰۰۰ عکس از محیط اطراف خود با استفاده از دوربین‌های داخلی خود ثبت کرده است و تصاویر را برای بررسی دقیق‌تر توسط دانشمندان و آگاهی طرفداران فضا به زمین ارسال می‌کند. شرکت گوگل برای جشن گرفتن این موفقیت بزرگ که در مدت زمان کمی حاصل شده، در این فکر است که اگر Perseverance حساب Google Photos خود را داشته باشد، می‌تواند نتایج را در ویدئویی سرگرم کننده ارائه دهد.

مریخ نورد ناسا

این کاوشگر رباتیک با استفاده از قابلیت‌های Google Photos می‌تواند تصاویر متعددی که از سطح مریخ گرفته است از جمله سلفی ها، مناظر مختلف سیاره سرخ و سنگ‌ها را در دسته‌های گوناگون سازماندهی کند، گفتنی است که مدتی قبل هم گوگل یک کلیپ کوتاه از زمان فرود Perseverance به سطح مریخ در ماه فوریه منتشر کرد.

قابلیت های برنامه Google Photo

برنامه Google Photo به شما امکان می‌دهد تصاویر مرتبط با کلمات کلیدی را جستجو کنید، هنگامی که عبارت تپه‌های شنی وارد می‌شود، تصاویری بی پایان از تپه‌های شنی و تشکیلات مشابه سیاره  زمین نمایان می‌شود.

Google Photos

در بخش "مردم و حیوانات خانگی"، هلیکوپتر Ingenuity ناسا ظاهر می‌شود، مانند Curiosity، مریخ نورد دیگر این سازمان که در سال ۲۰۱۲ روی سیاره سرخ فرود آمد. کاوشگر استقامت برای کشف در داخل دهانه Jezero، بستر دریاچه‌ای باستانی به مریخ ارسال شده است و دانشمندان معتقدند می‌تواند حاوی نشانه‌هایی از زندگی گذشته در این سیاره باشد.

به عنوان بخشی از اکتشافات، این مریخ نورد اخیراً قرار بود سنگی را به عنوان نمونه به زمین بفرستد، اما در انجام این ماموریت موفق نبود، البته با این وجود، استقامت همچنان عکس‌های زیادی از محیط اطراف خود گرفته و آن‌ها را برای لذت بردن به زمین می‌فرستد.

کاوشگر رباتیک ناسا


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.