دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت:امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده‌ای است که مردم باید با ابعاد گسترده و راهگشا بودن آن در مشکلات فعلی جامعه آشنا شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هادی رحیمی دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر   گفت: در قانون اساسی اصل هشتم دعوت به امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده و مردم را نسبت به همدیگر و نسبت به مسئولین و بالعکس مسئول دانسته است.

او عنوان کرد:جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید مشخص شود.


بیشتر بخوانید


رحیمی در ادامه افزود:ترک واجب مهمی همچون امر به معروف و نهی از منکر مابقی واجبات را نیز به خطر می‌اندازد.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در سال ۹۴ قانونی مبنی بر حمایت و پشتیبانی از امرین به معروف و ناهیان از منکر به تصویب رسید، گفت: امر به معروف و نهی از منکر ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد که به درستی شناخته نشده که جریان سازی، مطالبه گری و... از جمله آن موارد است.

رحیمی با اشاره به اینکه ترک فعل برخی مسئولین شرایط و مشکلات فعلی در جامعه را پدید آورده است، عنوان کرد: مردم با انجام امر به معروف و نهی از منکر اجازه مطالبه گری در حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی دارند.

او اظهار کرد:شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مشخص نشده و این موضوع به اختیار تصمیم عموم گذاشته شده است.

رحیمی افزود:امام خمینی امر به معروف و نهی از منکر را بعنوان کمک کننده سایر دستگاه‌های اجرایی دانست که متاسفانه به درستی اجرا نشده است.

رحیمی امر به معروف و نهی از منکر را موضوعی فرا فقهی دانست و گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید آگاهانه، عادلانه و دلسوزانه باشد.

او در ادامه بیان کرد:در جامعه همه‌ی افراد، بعنوان یک پیکر هستند و مشکلات موجود نیز برای همه افراد است؛ بنابراین اجرای امر به معروف و نهی از منکر منافع جمعی و مردمی دارد.

رحیمی افزود:ستاد امر به معروف و نهی از منکر قصد دارد با رویکرد تغییر و تحول در دانش و آگاهی مردم وارد عمل شود.

او عنوان کرد:در موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید باور مردم تغییر کند، مردم بدانند در اجرای امر به معروف و نهی حمایت قضایی وجود دارد بنابراین مردم از انجام این امر واجب نگران نباشند.

رحیمی گفت:امر به معروف و نهی از منکر باید فرهنگ سازی شود و در این امر نخبگان جامعه از مهمترین عوامل جریان ساز این موضوع هستند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در خصوص مباحث مربوط به عفت عمومی هم عنوان کرد:در جلسات شورای انقلاب فرهنگی موضوعات ورزش بانوان و همچنین پوشاک و نوع پوشش زنان و مردان در جامعه مورد بررسی قرار گرفت.

رحیمی با اشاره به اینکه کشور اسلامی قوانین خاص خود را دارد که همه‌ی مردم موظف به رعایت آن هستند، اما بوجود آوردن امکانات و تجهیزات نیز از موارد اساسی موضوعات مطرح شده است.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر از احداث فضا‌های ورزشی مختص بانوان خبر داد و گفت:فضا‌های اختصاصی بانوان در نظر گرفته شده و در حال تجهیز و آماده سازی آن هستیم.

رحیمی در پایان امر به معرف و نهی از منکر را از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) دانست و گفت:امام حسین (ع) در احیاء امر به معروف و نهی از منکر از جان و مال خود گذشت تا امر الهی زنده بماند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.