مردم شهر همدان در روز عاشورای حسینی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در غم شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مراسم عاشورای حسینی امروز با توجه به شرایط کرونایی در کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار شد.

عاشقان مکتب حسینی در روز عاشورای حسینی، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به یاد مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش مراسم عزاداری و سوگواری در فضای باز حسینیه‌ها، کوچه‌ها و حیاط منازل بر پا کرده اند و در مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) به سوگ نشسته اند.
سخنرانان و مداحان در این مراسم‌ها با بیان شخصیت و سیره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و پیام‌های قیام بزرگ عاشورا، نوحه‌هایی در رثای شهید دشت کربلا می‌خوانند.

کوچه‌های همدان نیز از ابتدای محرم با نصب پرچم‌های یا حسین در سر در منازل و گوشه کنار کوچه سیاهپوش شده و حال و هوای حسینی گرفته است.

امسال، چون گذشته شاهد عزاداری بسیاری از هیات عاشوراییان و تکایا و عاشوراییان نیست، اما جمعیت چند صد هزاری استان دل‌ها را روانه عرش آسمان کرده و در کنج خانه‌ها عزادار حسین (ع) و یاران با وفایش هستند.

صدای نوحه عاشورایی از بلندگوی خودرو‌ها به گوش می‌رسد و مردم عزادار ندای مظلومیت حسین (ع) را این گونه به پژواک تاریخ می‌سپارند و عشق و دلباختگی را ابراز می‌دارند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.