عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: مشهد درگیر بحران و شرایط نامطلوب به خاطر افزایش تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا زمانی عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: مشهد درگیر بحران و شرایط نامطلوب به خاطر افزایش تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا است و هرچه امکانات درمانی مختلف برای بیماران کرونایی ایجاد کنیم در صورتی که راهکاری برای پیشگیری از افزایش تعداد بیماران نداشته باشیم، تلاشها برای مهار کرونا نتیجه ای نخواهد داشت.

او افزود: کنترل شیوع کرونا، بهداشت محور است و نگاه درمان محور به این بیماری کشور را تبدیل به کارخانه تولید بیمار کرده و این شرایط بیمارستانها و ظرفیت درمانی کشور را زمین گیر می‌کند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: تاکنون افزون بر ۹۰ درصد هزینه های مرتبط با کرونا در کشور در حوزه دارو و تجهیزات و درمان بوده است و بهداشت، انواع قرنطینه، محافظت فردی و گروهی و واکسیناسیون به موقع  به حاشیه رانده شده است.

زمانی بیان کرد: در شرایطی که دو بخش درمان و دارو و تجهیزات پزشکی به علل مختلف از جمله رانتهای نهفته، بیش از حد بزرگ و رشد نموده و عمده بار اقتصادی در این حوزه به وزارت تحمیل می شود نمی توان انتظار کنترل کرونا را داشت.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.