کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان از کاهش دو تا سه درجه ای دمای هوای استان از فردا (جمعه) تا یکشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،خبات قمری کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: میانگین حداکثر دمای هوای کردستان در شبانه روز گذشته ۳۴ درجه سانتی‌گراد بوده و فقط ایستگاه سلین دمای بیش از ۴۰ درجه را تجربه کرده است.

او افزود: در این مدت سلین با دمای ۴۲ درجه گرمترین و قاملو با دمای ۹ درجه خنک‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز مابین ۲۲ و ۳۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان بیان کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که هوای استان تا اواسط هفته پیش‌رو پایدار بوده و در این مدت در ساعات بعدازظهر شاهد وزش باد گاهی اوقات شدید و تشکیل موضعی ابر خواهیم بود.

قمری افزود: سرعت وزش باد برای روز‌های جمعه و شنبه قابل توجه است که موجب خیزش گرد و خاک محلی و انتقال غبار از عراق خواهد بود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری (اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: خنکی هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.