مبارک از ابلاغ موافقت اصولی با راه‌اندازی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای حمایت از ایده ها و تحقیقات حوزه سلامت خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سارا مبارک معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: پس از تلاش و پیگیری‌های بسیار برای برقراری زیرساخت‌های لازم و رفع موانع موجود، به استناد رای صادر شده در چهارمین جلسه کمیته فنی مراکز رشد فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با راه‌اندازی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان موافقت اصولی شد.

او ادامه داد: در این خصوص دکتر فرید نجفی، معاون تحقیقات و فناوری این وزارتخانه، در نامه‌ای به دکتر شکرالله سلمان‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان، موافقت اصولی تاسیس و راه‌اندازی مرکز رشد فناوری سلامت این دانشگاه را ابلاغ کرد.

مراکز رشد به منظور حمایت از فناوران، ایده‌پردازان و موسسات کوچک و متوسط در توسعه کارآفرینی ایجاد شده و به طور معمول در یک پارک فناوری یا دانشگاه دایر می‌شوند تا با حمایت از کارآفرینان، بستری مناسب برای عملیاتی کردن ایده‌های نوین و دستاوردهای تحقیقاتی آنها ایجاد شود، تا بتوانند دانش و یافته‌های علمی خود را تولید محصول رسانده و به کسب و کار تجاری تبدیل کنند.

دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در گذشته دانشکده بوده که امسال با حکم وزیر بهداشت به دانشگاه ارتقا یافت.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.