تعدادی از ملی پوشان پارالمپیکی کشورمان پیش از سفر به توکیو در خصوص آخرین وضعیتشان توضیحاتی را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین گروه ورزشکاران پارالمپیکی متشکل از ورزشکاران رشته‌های والیبال نشسته، جودو، بسکتبال با ویلچر، پارا دو و میدانی، تیر و کمان، پاراوزنه برداری و چند رشته دیگر امروز راهی ژاپن خواهند شد. تعدادی از ملی پوشان کشورمان پیش از سفر به توکیو در رابطه با وضعیتشان توضیحاتی را بیان کردند. صحبت‌های ورزشکاران به شرح زیر است.

رستمی: امیدوارم عملکرد خوبی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو داشته باشیم

روح الله رستمی وزنه بردار تیم ملی پارالمپیک کشورمان در خصوص اعزام به مسابقات پارالمپیک گفت: این روز فرا رسید و ما هم عازم مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شدیم. امیدوارم عملکرد خوبی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو داشته باشیم.

او در خصوص اعزام کاروان پارالمپیک به توکیو در روز عاشورا گفت: این روز می‌تواند از لحاظ معنوی بر روی ورزشکاران تاثیر مثبت بگذارد و ورزشکاران می‌توانند از امامان بزرگی از جمله سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) مدد بگیرند.

او گفت: سیامند رحمان ورزشکار خیلی بزرگی بود و جای او در کاروان تیم ملی پارالمپیک ایران خیلی خالی است. ما همیشه یاد او هستیم. ان شا الله که منصور پور میرزایی بتواند با خوش درخشیدن در این مسابقات جای خالی این ورزشکار بزرگ را پر کند.

طلوعی: برای کسب مدال وارد مسابقات پارالمپیک می‌شویم

محسن طلوعی عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان درباره شرایط خود قبل از اعزام به مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ گفت: جا دارد در ابتدا عاشورای حسینی را به همه مردم کشورم تسلیت بگویم. ما خیلی خوب تمرین کردیم. نقاط ضعف و قوت خودمان را به خوبی می‌شناسیم. در گروه سختی قرار گرفتیم. ۵ تیم برتر جهان در رشته بسکتبال با ویلچر در گروه ما قرار دارند. ما تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و برای کسب مدال به توکیو می‌رویم. با تمام توان وارد مسابقات پارالمپیک می‌شویم.

او ادامه داد: ما ملت مومنی هستیم. همه ورزشکارانی که به پارالمپیک اعزام می‌شوند، از امام حسین (ع) کمک می‌گیرند تا بتوانند عملکرد مطلوبی داشته باشند. ان شا الله بتوانیم با دعای خیر مردم کشورمان، از مسابقات پارالمپیک سر بلند بیرون بیاییم.

طلوعی در مورد حضور نداشتن سیامند رحمان در مسابقات پارالمپیک اشاره کرد: خدا سیامند را رحمت کند و امیدوارم روح سیامند شاد باشد. خبر تلخی را سال گذشته شنیدم و من خیلی ناراحت شدم. قوی‌ترین مرد جهان را از دست دادیم. او با اخلاق و مهربان بود. کسی را ندیدم که از سیامند ایراد بگیرد و از او بد بگوید. سیامند فردی توانمند و متواضع بود. امیدوارم با کسب مدال هایمان، روح او را شاد کنیم.

مختاری: دو و میدانی ایران در پارالمپیک توکیو عملکرد بهتری نسبت به ریو خواهد داشت/ جای سیامند رحمان در کاروان ایران خالی است

علیرضا مختاری، عضو تیم ملی پارا دو و میدانی کشورمان پیش از اعزام به توکیو برای شرکت در مسابقات پارالمپیک اظهار داشت: تعویق یک ساله پارالمپیک برای برخی‌ها فرصت بود و برای برخی‌ها هم مشکل ایجاد کرد. به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعویق مسابقات، رکورد هایم کمی افت کرد. از مهرماه سال ۹۹ تا خرداد ماه سال جاری ۴ مرحله رکورد گیری انجام شد و شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم. هفتم شهریور ماه باید در توکیو به رقابت بپردازم و امیدوارم تا آن زمان به آمادگی کامل برسم.

مختاری درباره پیش بینی خود از رقابت‌های المپیک توکیو گفت: فکر می‌کنم تیم دو و میدانی ایران در توکیو از لحاظ مدالی و رکوردی شرایط بهتری نسبت به پارالمپیک ریو داشته باشد. حین مسابقات پارالمپیک ریو خبر فوت مادرم را شنیدم و نتوانستم رتبه‌ای بهتر از رتبه چهارم به دست بیاورم، اما در توکیو تمام تلاشم را می‌کنم تا خوش رنگ‌ترین مدال و بهترین رکورد را از آن خودم کنم.

او درباره غیبت سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو گفت: جای او در کاروان ایران واقعا خالی است. هر وقت وارد سالن وزنه می‌شویم، عکس سیامند را می‌بینیم و خاطراتمان با او زنده می‌شود. در ریو همزمان با او مسابقه داشتم و با هم به ایران بازگشتیم. امیدوارم پورمیرزایی بتواند در توکیو برای ایران افتخارآفرینی کند و جای سیامند را پر کند.

مختاری با اشاره به همزمان شدن اعزام کاروان پارالمپیک ایران به توکیو با عاشورای حسینی گفت: امیدوارم تمام اعضای کاروان ایران با توسل به امام حسین و اهل بیت بتوانند عملکرد خوبی در توکیو داشته باشند.

محمد نژاد: تلاش می‌کنیم یک مقام برای کشورمان در پارالمپیک کسب کنیم

محمد محمد نژاد بازیکن تیم ملی بسکتبال با ویلچر در حاشیه مراسم بدرقه ورزشکاران پارالمپیکی اظهار کرد: تمرینات سختی را انجام دادیم و تیم ملی بسکتبال با ویلچر بعد از چند تورنمنت خوبی که پشت سرگذاشته، آماده برای افتخار آفرینی در توکیو شده است. ما یک مقام و مدال در بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک کم داریم که سعی می‌کنیم این عنوان را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.

محمد نژاد درباره اینکه اعزام ورزشکاران پارالمپیکی با روز عاشورا همزمان شده است و این موضوع چقدر در روحیه ورزشکاران تاثیر می‌گذارد، گفت: متاسفانه ما به خاطر اردو‌ها نتوانستیم در مراسم‌های سوگواری شرکت کنیم، اما همیشه امام حسین (ع) در قلب ما حضور دارد و ان شا الله امام حسین (ع) به ما کمک کند تا در این مسابقات نتایج خوبی به دست آوریم.

او درباره پیش بینی اش از نتایج تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مسابقات پارالمپیک خاطر نشان کرد: گروه ما را گروه مرگ نامگذاری کرده‌اند چرا که ۴ تیم برتر جهان در این گروه قرار دارند که تیم چهارم ما هستیم. ما یکی از بهترین تیم‌های این گروه هستیم.

لشگری: به دنبال حفظ جایگاه و اقتدار والیبال نشسته ایران در پارالمپیک توکیو هستیم

مجید لشگری، بازیکن تیم ملی والیبال نشسته در حاشیه مراسم بدرقه کاروان پارالمپیک ایران به توکیو اظهار داشت: طبق برنامه ریزی تیم ملی، تمرینات آماده سازی را پیگیری کردیم و بازی با تیم ملی روسیه کمک کرد که نقاط ضعف را برطرف کنیم و بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شوند. تمام بازیکنان از لحاظ روحی و جسمی شرایط خوبی دارند و هماهنگی خوبی در تیم وجود دارد. امیدوارم با حفظ اقتدار و جایگاه کشورمان در پارالمپیک بتوانیم دل مردم ایران را شاد کنیم.

لشگری در خصوص برگزاری پارالمپیک در خلال شیوع ویروس کرونا گفت: خیلی از برنامه‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. به هر حال ما با قدرت کارمان را آغاز کردیم و اردو‌های متعددی را پشت سر گذاشتیم تا آمادگی تیم کاهش پیدا نکند. شرایط برای تمام تیم‌ها یکسان است. نسبت به دوره‌های قبلی زمان بیشتری صرف اردو و تمرینات کردیم تا وقتی که به خاطر شیوع کرونا از دست دادیم جبران شود.

او درباره غیبت مرحوم سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو گفت: جای او در کاروان ایران واقعا خالی است. او بمب روحیه بود و با مدال‌هایی که کسب می‌کرد، به اعضای کاروان روحیه می‌داد. امیدوارم جایگزین سیامند رحمان بتواند جای خالی او را به خوبی پر کنم. امیدوارم با نتایج خوب کاروان ایران در پارالمپیک، روح سیامند عزیز شاد شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار