وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هدف این کشور خارج کردن حداکثری آمریکایی‌ها و افغانستانی‌های در معرض خطر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هدف کشورش را خروج حداکثری آمریکایی ها از افغانستان عنوان کرد.

ند پرایس گفت: هدف ما خارج کردن حداکثری آمریکایی ها و نیز افغانستانی هایی است که با تهدید مواجه هستند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: رابطه جامعه بین الملل با گروه طالبان به نوع رفتار آن و اجرای وعده هایی که داده است، بستگی دارد.

او توضیح داد: تیم های کنسولگری خود را برای کمک به تلاش های جاری برای خارج کردن افراد در معرض تهدید از افغانستان به قطر و کویت فرستاده ایم.

 وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز شب گذشته اعلام کرد که این کشور با طالبان در تماس مستمر است. وندی شرمن گفت: برای انتقال شهروندان افغانستانی که با ما همکاری داشته‌اند، در تلاشیم و دستوراتی را برای کمک به پناهجویان صادر کرده‌ایم.

معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: واشنگتن و متحدان آن به تلاش برای حمایت از زنان افغانستان ادامه می‌دهند و طالبان باید متحمل مسئولیت و تعهدات خود در این زمینه باشد.

وی تأکید کرد: برای تضمین اجازه به همه آمریکایی‌ها، شهروندان دیگر کشور‌ها و افغانستانی‌ها برای ترک این کشور بدون مانع‌تراشی با طالبان در ارتباط هستیم.

وندی شرمن با این ادعا که آمریکا به مبارزه با تروریسم در افغانستان متعهد خواهد بود، افزود: اشرف غنی در امارات حضور دارد و دیگر مسئولیتی در افغانستان ندارد.

از سوی دیگر، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز از تلاش های قطر و میزبانی آن برای گفتگوهای مربوط به افغانستان قدردانی کرد. لوید آستین گفت: از تعهد قطر برای میزبانی از مذاکرات مربوط به افغانستان قدردانی و بر تقویت شراکت با آن تأکید می کنیم.

وزیر دفاع آمریکا شب گذشته نیز در این راستا گفته بود: هیچ‌گونه عملیات خصمانه بین نیرو‌های ما و طالبان بوجود نیامده است. آستین تأکید کرد که یک خط تماس باز میان این کشور و طالبان برقرار است و تهدید‌ها هنوز در مجاورت فرودگاه کابل وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا یی ها را خارج کنید و برای افغان ها از بال و چرخ هوا پیما استفاده کنید و چتری چیزی بهشون بدید چون ممکنه دست و پاشون کمی ضربه ببیند.
آخرین اخبار